OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på service, vill utvecklas men även har en teknisk skicklighet? Då är det Dig vi söker och vi hoppas att du vill bidra med dina kunskaper och färdigheter som servicetekniker för Electrocare Nordic AB placerad på Elgiganten Länna.
Tjänsten avser i huvudsak service och reparation av mobiler, surfplattor, datorer och diverse kringutrustning. Under en vanlig dag ingår det även i arbetsuppgifterna att ta emot och sända gods i retur, både reparationer och reservdelar. Detta är ett ypperligt tillfälle för dig som söker efter ett arbete fyllt av problemlösning men även variation då ingen dag är den andre lik. Vi tror även att du är ansvarstagande och noggrann då du kommer att ansvara för dina egna arbetsområden inom butiken men vi värdesätter även att du är en lagspelare och har en god samarbetsförmåga.
Du kommer att arbeta för Electrocare Nordic AB i Elgigantens varuhus. Electrocare Nordic AB är Elgigantens egna verkstadskedja med både centrala verkstäder och verkstäder i butik.
Du kommer möta kunder direkt i butik men även upprätthålla kundkontakt via telefon. På Electrocare Nordic AB är kunden alltid i fokus och det ligger oss varmt om hjärtat att göra våra kunder nöjda. Den viktigaste uppgiften kommer att vara att erbjuda våra kunder bästa möjliga service och för att detta ska vara möjligt värdesätter vi att du har lätt att förstå kundernas behov men även att du är effektiv och tydlig i din kommunikation.
Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med service av liknande produkter och/eller har goda kunskaper om produkter från Apple sedan tidigare. Detta är dock inget krav utan vi ser hellre att du besitter ovanstående personliga egenskaper och att du är engagerad i de utmaningar du tar dig an.
En vanlig dag kan bl a bestå av följande arbetsuppgifter:
Kundkontakt och mottag av kund som önskar kontakt med tekniker
Mottag och ankomstregistrering av service i systemet
Felsökning, reparation och sluttest av produkt
Mottag och retur av service till producent och till/från andra varuhus
Inventering av reservdelslager
Daglig uppföljning av pågående ärenden
I arbetsuppgifterna ingår det även att följa övriga uppsatta regler och rutiner för In Store Repair. Arbetstiderna kan variera och vid behov kan det förekomma behov av att hjälpa till på In Store Repair i andra varuhus i närområdet.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Infocare Workshop genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Vi tror att du gillar snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som även ställer upp för andra. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Electrocare Nordic AB
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Electrocare Nordic AB skapar vi engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss.
Vi erbjuder
• Avtalsenlig lön
• Förmåner inom friskvård och personalköp
På Infocare Workshop gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande kandidat kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Frågor om tjänsten besvaras av emil.sunesson@elcare.com
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi kan använda oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering