Application Analyst - Systemförvaltare - HR

Arbetsbeskrivning

Din spelplan: Som Application Analyst - Systemförvaltare inom HR kommer du att arbeta med support av våra tids- och lönesystem Regtime, Timecare, Timoteket och PAL.Tjänsten innebär att arbeta med support, problemlösning och underhåll av löne- och tidssystem i Sverige.Support och underhåll innebär att arbeta effektivt med problemlösning, samarbeta med övrig HR och verksamhet för att säkerställa att systemet fungerar och används enligt gällande process samt att arbeta med kravhantering. Rollen kräver kunskap om löne- och/eller tidsprocessen inom AZ såväl tekniskt intresse och kompetens av relevanta system.I support processen ingår flera externa parter som Infosys och Logica, vilket innebär att förmåga att samarbeta över gränser och engelska är grundläggande krav. Din roll innebär att: Ansvarig för problemhantering för tid och lönesystem (I samarbete med HRIS teamet i Sverige).Hanterar lösningen antingen genom extern part eller via interna resurser, ansvarig för att hantera problem till implementering av lösning Säkerställa att underhåll och support av tid- och lönesystem sker med kvalitet och följer compliance krav Ansvarig för att relevant, korrekt och tillräcklig dokumentation finns för systemen och dess processer Skapa tidsplaner för underhåll och support av lönesystemet, samt att genomföra schemalagda processer och övriga aktiviteter Analysera och dokumentera verksamhetens krav på systemen, föreslå lösning och samarbeta med relevanta parter för att gå från krav till implementering Bidra till utveckling av utbildningsmaterial samt medverka till viss leverans av utbildning inom löne- och tidssystemen Vid behov ingå i projekt relaterade till utveckling, uppgradering och problemlösning inom löne- och tidsområdet Vara medveten om risker och eskalera vid behov Identifiera förbättringar och arbeta med verksamheten för att optimera användandet av systemen Delaktig i SOX processen, visst ansvar ingår Önskvärd erfarenhet för tjänsten är: Erfarenhet av lönesystem och relaterad process Erfarenhet av tidssystem och relaterad process Förmåga att förstå och tillämpa legala krav, dokument och policys för löne- och tidsprocessen Erfarenhet av att arbeta med system och förmåga att översätta verksamhetsbehov till systemlösningar Förmåga att kommunicera på engelska Framgångsfaktorer: Tjänsten innebär att kunna ta del av information och att samarbeta med både kollegor, verksamhet och externa parter.Personliga karaktärsdrag som passar för denna tjänst är därmed att du har stark detaljorientering, har förmåga att samarbeta och är social.Grundkrav är också att vara kundorienterad och förmåga att arbeta självständigt.Vidare är det meriterande att kunna arbeta med IS processer samt förmåga att läsa och förstå instruktioner och annan system relaterad dokumentation och att utföra aktiviteter enligt dem.

Kontaktpersoner på detta företaget

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AstraZeneca AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 oktober 2010
  • Ansök senast: 19 oktober 2010

Besöksadress

Pepparedsleden 1
None

Postadress

43120
1480, 43120

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024