OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa IMI:s kunder att bli världsledande inom hållbar logistik?
IMI är mitt i en innovativ tillväxtresa och har en spännande tid framför sig med fokus på utveckling av interna processer, nya produktlösningar och en utökad kundportfölj. Som del av resan söker de nu ytterligare applikationskonsulter. I rollen som applikationskonsult får du arbeta med affärskritisk mjukvara inom order och logistik. Vill du hänga med på denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där kunden alltid står i fokus?
Om företaget
IMI är ett svenskt företag med internationella och marknadsledande kunder. Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en snabbväxande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. IMI:s helhetslösningar och expertkunskap inom logistikområdet är centrala för att automatisera och effektivisera distribution av snabbrörliga varor för internationella och marknadsledande företag. IMI:s kunder inkluderar några av de största grossisterna, dagligvaruhandlarna, apotekskedjorna och 3PL-företagen i Norden, Europa och Nordamerika.
Framtiden för IMI är ljus med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik. Antalet anställda på IMI uppgår till drygt 100 och under 2021 har antalet anställda vuxit med 30%. Detta med en sedan länge jämn fördelning mellan män och kvinnor, både bland personal och i ledningen.
Varje år delar organisationen Great Place To Work ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. Rankingen görs dels genom medarbetarundersökningar, dels genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. IMI är i år certifierade av Great Place To Work och vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.
Dina arbetsuppgifter
Inom affärsenheten Professional Services arbetar applikationskonsulter i kundteam för att utveckla och anpassa IMI:s orderhanteringssystem efter kundernas behov och önskemål. Kundteamen består av kompetenta kollegor med kompetens inom affärssystem, systemutveckling och logistik. Utifrån denna tvärfunktionella sammansättning arbetar teamet tillsammans och drar nytta av varandras kunskaper och kompetens för att hitta de bästa lösningarna. Detta innebär att vägleda och stötta kunden i deras arbete med produkten och deras logistiska processer, samt vara med och bidra i utvecklingen av framtidens system. Utvecklingen sker i en skräddarsydd utvecklingsmiljö baserad på ett C-inspirerat programmeringsspråk som körs i Unix-miljö.
I rollen ges möjligheten att arbeta i gränslandet mellan logistik, kundkontakt och systemutveckling tillsammans med spännande kunder. Här får du djupdyka i en varierande spännvidd av logistiska flöden! Arbetet sker in-house på kontoret i centrala Linköping.
Välkommen till IMI – här finns en övertygelse om att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. Därför görs stora investeringar i både personal och produkt. De är måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas på jobbet. Så här säger VD Niklas Rönnbäck om synen på bolagets viktigaste tillgång, sina medarbetare:
”Medarbetarnas kompetens kan inte överskattas och vi sätter definitivt människan före tekniken. Med Priveq som ägare kommer vi öka investeringarna i vår mjukvara, i försäljning och marknadsföring samt i vårt team. Det kommer stärka vår marknadsposition ytterligare och hjälpa våra kunder att utveckla mer effektiva och hållbara logistiklösningar”
Din profil
För att passa i rollen har du en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ex. industriell ekonomi (datateknik/logistik), logistik eller data. Då du kommer arbeta i gränslandet mellan logistik och affärssystem/IT så ser vi det som viktigt att du har ett intresse både för logistik och för programmering. Vi tror därför att din utbildning både inkluderat kurser inom supply chain samt programmeringskurser alternativt att du på annat sätt tillskansat dig kunskaper inom området.
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaperna och ser det som viktigt att du är driven, kommunikativ och lösningsorienterad. Då du både arbetar nära företagets kunder och kollegor är det viktigt att du är relationsskapande, flexibel och nyfiken både på individer och verksamheter. Du har även förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar IMI med Skill. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. På grund av semestertider kan återkopplingen dröja men du kan förvänta dig ett svar senast vecka 31. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se.
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Daniella Möller på 013- 495 88 16 eller daniella.moller@skill.se