OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du komma till ett bolag som befinner sig i stark tillväxtfas och där du kan få en chans att påverka vägen framåt? Lockas du av att komma till ett företag med modern IT-miljö och där du får vara bryggan mellan IT och verksamheten? Sök då till rollen som Application Manager på Adapteo!
Din vardag
Som Application Manager har du ett huvudansvar för flertalet av Adapteos affärsapplikationer med betoning på ERP (MS Business Central) och CRM (Superoffice). Tillsammans med verksamheten och de globala processägarna utvecklar vi vårt arbetssätt och systemstöd i symbios.
Detta lyckas du med genom att skapa planer på medellång och lång sikt för applikationerna och driva de framåt tillsammans med verksamheten och dina kollegor på Group IT. Tillsammans planerar vi vad som skall ändras och utvecklas, gör omvärldsanalyser samt bistår i integrationer av förvärv och säkerställer att förvärvade enheter integreras i våra verktyg och applikationer. Om det är större förändringar görs det i form av projekt som du tillsammans med andra internt och/eller externt driver framåt. I rollen som Application Manager är det du som äger avtalen med leverantörerna för applikationerna och driver dialogen med dem när det exempelvis skall göras ändringar eller läggas till nya funktioner. Du har också ett ansvar att vidareutveckla relationen med våra leverantörer via operativa, taktiska och strategiska möte som du sätter upp och driver. I denna roll ingår viss support men det finns planer för att outsourca denna del.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Application Manager har du:
- 5+ års relevant arbetslivserfarenhet med erfarenhet av Microsoft Business Central/Navision
- Eftergymnasial utbildning inom IT/tech, företagsekonomi eller liknande
- Talar och skriver svenska/engelska flytande
- Erfarenhet av att jobba i en internationell arbetsmiljö
Vi blir extra intresserade om du har erfarenhet från fastighets/byggbranschen samt har kunskap inom ytterligare ett språk, till exempel tyska. Som person besitter du en god kommunikativ förmåga och kan lätt anpassa dig efter kontext då du kommer jobba i en internationell miljö med stakeholders på olika nivåer. Utöver detta tar du stort ägandeskap över ditt arbete och agerar med en proaktivitet, du sitter inte och väntar in resultat utan driver arbetet framåt. Du är en teamplayer som får energi av att samarbeta med andra och tycker det är roligt att ha ett ben i verksamheten samt IT-världen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wise IT.
Vill du veta mer om jobbet? Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Gustaf Linder, gustaf.linder@wiseit.se, Lucas Löfgren, lucas.lofgren@wiseit.se. Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Adapteo is the leading adaptable space partner in Northern Europe. We develop, build, rent out and sell adaptable buildings for schools, daycares, care centres, offices, and accommodation. With our modular and circular building solutions, our customers can transform, repurpose, scale up and scale down based on their changing needs. That is how we build adaptable and sustainable societies (see our circular film here). Adapteo has a building portfolio of 1.3 million square meters and operates in Sweden, Finland, Norway, Denmark, Germany, Belgium, the Netherlands and Lithuania. We currently number about 500 employees with head offices in Stockholm, Sweden and Vantaa, Finland. A majority of our revenues is generated by rental contracts from the public sector.
Adapteo’s core values provide a foundation for our business and our culture. Whether employee, customer or stakeholder, your experience of Adapteo should be of a company that is Proactive , Collaborative and Committed.