OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för e-com och integration? Vill du bli en del av Nordeuropas ledande sjukhusleverantör? Då är detta en möjlighet för dig! Till Mediq i Kungsbacka söker vi nu dig som vill driva den fortsatta förbättringen och utvecklingen av vår e-com plattform.
Arbetsbeskrivning
Som Application Manager är du den tekniska ägaren av Mediq’s Hybris e-com plattform (SAP Commerce Cloud) och integrationer till andra applikationer. Det primära ansvaret är att säkerställa leveransen av e-com tjänster till olika affärsenheter för att stödja lokala processer. Du omvandlar affärskrav till lösningar och utvecklar relationer med olika intressenter för att skapa och upprätthålla ett optimalt klimat för framgångsrika leveranser och informationsdelning. Övriga arbetsuppgifter är samordning av projekt och aktiviteter, underhåll och kontinuerlig förbättring av plattformens funktioner samt att vara kontaktperson för leverantörer av e-com och integrationer. Du deltar även i utvecklingen av plattformar och processer samt leder genomförandet av tester och implementering. Vi är i en spännande förändringsresa och du kommer att få möjlighet att driva flera projekt parallellt.
Vi söker dig som
Har högskoleutbildning inom IT, Teknik eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har tidigare arbetat med utveckling av e-com plattformar – gärna Hybris samt integration med affärssystem. Du har erfarenhet av förhandling, öga för detaljer och kunskap kring process och affärsutveckling. Genom ditt brinnande intresse för utveckling och integration håller du dig uppdaterad på nyheter. Du drivs av att felsöka och lösa praktiska problem samt att utveckla smarta företagslösningar. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell grupp krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Som person är du lösningsorienterad och drivs av att bidra med dina kvaliteter och förbättringsförslag till verksamheten. Du har ett strukturerat angreppssätt och din kommunikativa förmåga gör det lätt för dig att utveckla relationer med interna och externa intressenter. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar; Caring Heart, Customer Drive och Champion Spirit.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Kungsbacka och tillträde så snart som möjligt. Resor i tjänsten inom Norden och till leverantörer förekommer. Du kommer att rapportera till vår ICT Director Nordic & Baltic Per Sagert. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta:
Per Sagert, IT-Chef 031-388 90 40
Ulrika Werngren, HR Business Partner 031-388 90 37
Då vi arbetar med löpande urval uppmuntrar vi dig att söka så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast den 17 maj!