Application Manager till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Åhléns har sedan start varit i frontlinjen för detaljhandeln med vår kombination av kvalitet och hållbarhet. Vi har en vision om att förstärka betydelsefulla stunder i människors liv och som Sveriges ledande varuhuskedja har vi möjlighet att verkligen göra skillnad. Nu söker vi en erfaren systemförvaltare till vårt team på Operations för att utveckla och förvalta tjänster, applikationer och processer inom portföljen.

Vi erbjuder

I rollen som Application Manager blir du en del av vårt Operationsteam som ansvarar för Åhléns logistiklösningar från varuförsörjningsplanering, manuella och automatiserade lagerlösningar, transportlösningar till leverantörsportaler, POS och ERP. Du tillsammans med teamet ansvarar för övervakning och hantering av mindre applikationer inom Åhléns portfölj, inklusive PLM (Product Lifecycle Management), CRM (Customer Relationship Management), WMS och EDI (Electronic Document Interchange).

Exempel på arbetsuppgifter:


- Förvalta och utveckla de tjänster, applikationer som ingår i portföljen.

- Vara verksamhetens kontaktperson i dagliga frågor gällande de system som du arbetar med.

- Fungera som support för hantering av incidenter av systemen.



- Medverka i projekt som involverar de olika systemen

Du blir en del av team IT Operations och kommer att samarbeta både med teamet och med stakeholders för de olika systemen inom hela organisationen.
Vem söker vi?

I denna roll dyker nya utmaningar upp på daglig basis, därför ser vi att du är initiativtagande och har ett stort driv för att hitta lösningar och förbättringar. Du är nyfiken på att lära dig nya saker, är analytisk och har förståelse för verksamhetens behov. Eftersom du kommer att arbeta tvärfunktionellt och ha daglig kontakt med andra funktioner inom organisationen uppskattar och trivs du med att arbeta i team.

Till denna roll ser vi även att du har med dig:



- Erfarenhet av en liknande tjänst där du har arbetat med utveckling och systemförvaltning av EDI-lösningar

- Erfarenhet av logistik, supply och ERP-system är meriterande

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år med god chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget på Dalagatan 100, en promenad från Odenplan.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som Application Manager på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2024
  • Ansök senast: 4 maj 2025

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024