OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta inom en av världens ledande leverantörer av valsande aluminiumprodukter? Gränges Finspång söker en Application Manager till verksamheten i Finspång.
Företaget
Gränges är en ledande global leverantör av valsade aluminiumprodukter för värmeväxlarapplikationer och andra nischmarknader. Bolaget utvecklar, tillverkar och marknadsför avancerade material som ökar effektiviteten i kundens tillverkningsprocess och prestandan hos slutprodukterna. Gränges geografiska marknader är Europa, Asien och Amerika. Gränges Finspång har cirka 500 anställda men organisationen har totalt 2 400 anställda. Gränges är börsnoterat på NASDAQ och har en nettoomsättning på 13 miljarder SEK.
Om tjänsten
Rollen som Application Manager hos Gränges Finspång är en viktig roll för bolaget! I rollen kommer du arbeta proaktivt, ha det övergripande ansvaret för bolagets applikationer och utveckling/förändring av de samma – allt för att möta verksamhetens krav. De befogenheter du har i ditt uppdrag är att leda, planera och samordna verksamheten på avsnittet. I din roll som Application Manager får du även besluta och ansvara i de frågor IT-chefen har delegerat. Du har ett tätt samarbete med IT-chef, Infrastructure Manager samt processägare för att lyckas med ditt uppdrag. Du kommer att rapportera till IT-chefen hos Gränges Finspång.
Nedan följer exempel på arbetsuppgifter du kommer att ansvara över i uppdraget som Application Manager
- Utarbeta förvaltning- och utvecklingsplaner tillsammans med processansvariga och Super users i organisationen
- Aktivt arbeta för att nå uppsatta verksamhetsmål genom att ha anpassade applikationer
- Upprätthålla och skapa goda kontakter med andra funktioner och samarbetspartners
- Säkerställa att de förvaltningsprodukter som levereras är effektiva och ändamålsenliga för verksamheten samt godkänna leveranser från utvecklingsprojekt.
Din profil
Vi söker dig som har en Systemvetenskaplig eller motsvarande utbildning. I rollen som Application Manager är det viktigt att har erfarenhet av ledarskap och att du har dokumenterad erfarenhet av att jobba med verksamhetsnära applikationsutveckling och förvaltning. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta globalt då rollen innefattar en hel del globala kontakter. Som person behöver du vara pedagogisk, strukturerad, proaktiv och drivande för att lyckas i rollen. Att kunna omsätta verksamhetens behov i IT-termer är också en central del, på samma sätt kunna bedöma rimlighet i vad som går att åstadkomma och inte samt till vilken kostnad. Då du kommer vara ute mycket i verksamheten och träffa olika funktioner är förmågan att skapa och bibehålla goda relationer mycket viktigt.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till HR konsulter Helena Fiedler på 070–591 90 33 eller HR konsult David Dahlblom på 070-301 99 80.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21/3. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail. Välkommen in med din ansökan!