Application Manager till Previas huvudkontor i Stockholm

Application Manager till Previas huvudkontor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor och vår vision är att skapa ett hållbart arbetsliv för alla. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som Application Manager har du ett ansvar för applikationer och att applikationerna kontinuerligt lever upp till verksamhetens behov och förväntningar.

Du kommer att arbeta i området mellan verksamheten och IT, där du förväntas att bidra med detaljerad kunskap om applikationerna. I rollen som Application Manager skall du i samarbete med interna och externa samarbetspartners tillgodose att infrastruktur och applikationer utvecklas och drivs i överensstämmelse med IT Governance- och säkerhetspolicy

Du kommer bl.a. att arbeta med och ansvara för:

• Hantering av applikationsincidenter och förändringar
• Underhåll och vidareutveckling av operativa processer och dokumentation
• Beställningar av servrar, certifikati, DNS och brandväggsändringar
• Behörighetsförvaltning
• Uppföljning av system, kontrakt och leverans av leveratörer
• Säkra för att systemen lever upp till IT-regler och krav samt GDPR

Vi söker dig som har:

• Minst 3 års erfarenhet från liknande roll och känner till ”best practices” inom IT-service och drift
• Erfarenhet av att arbeta agilt
• Erfarenhet av Change Management, inklusive kravspecifikation, implementering och testning i samarbete med leverantörer och verksamheten
• Erfarenhet av leverantörshantering, inklusive specifikation av operativa krav och uppföljning av SLA i samarbete med leverantörer och verksamheten
• Erfarenhet av Incident Management, inklusive samordning med affärs- och supportfunktionerna

Vi söker dig som har en stor affärsförståelse i kombination med teknisk insikt och har bra samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har sinne för humor. Du kan planera och slutför det du påbörjat, är strukturerad och ansvarar självständigt för dina ansvarsområden. Du måste kunna tala och skriva flytande både på svenska och engelska.

Du är energisk, proaktiv och trygg i en miljö där det hela tiden finns många bollar i luften. Som person lyckas du hantera många komplexa problem samtidigt som du kan arbeta med detaljer. Du vet hur man prioriterar och hittar kärnan i ett problem och löser det på ett strukturerat sätt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges viktigaste framtidsbranscher
• Ett spännande och utmanande jobb i en internationell koncern
• Trevliga och kompetenta kollegor
• Flexibla arbetstider
• En tjänst med stora möjligheter inom ett företag i stark utveckling
• Sveriges bästa kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort. Tjänstgöringsort: Stockholm. län.

Är du intresserad?
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Sabrina May Østenkær, Agile Coach/People Lead, sabrina.oestenkaer@falck.com alternativt tel nr +45 25 52 90 13.

Välkommen med din ansökan senast 2021-02-21. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Previa
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 113
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 113
Stockholm, 11343

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024