OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter och ansvarområde:
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för företagets Bageriproduktsortiment, huvudsakligen våra Petit-choumixer.
Arbetet kommer att bedrivas både ute hos kund samt ”in house” för utveckling av nya produktidéer samt anpassningar av befintliga. Arbeta med tekniska frågeställningar som exempelvis att utarbeta etiketter, ”lay-out” avseende lämpligt emballage samt hantera och ta fram produktspecifikationer för produkter inom denna produktgrupp.
Förutom erfarenhet inom produktutveckling inom bageri, ser vi att du är en marknadsmänniska med hög social kompetens i samband med kundkontakter.
Tjänsten innebär en del resande till ett antal olika länder och kontinenter, även om den huvudsakliga försäljningen ligger i Europa.
Som Produktområdesansvarig ingår du i företagets sälj-produktutvecklingsavdelning. Placering i Töreboda.
Mål – Utveckling - Utmaningar för befattningen
Företaget är i ett expansivt skede, där området Bageri utvecklats positivt senaste åren. Du kommer att ha en viktig roll i arbetet med fortsatt tillväxt hos både befintliga som nya kunder, samtidigt som att säkerställa en långsiktig och hållbar lönsamhet i bolaget.
Ökad försäljning inom området ”Bageri”, företrädesvis inom Petit-chouxmixer, där vidareutveckling av sortimentet är en viktig del, både vad gäller såväl framtagande av nya såväl som modifiering av befintliga produkter.
Att kunna se nya möjligheter till affärer och att kunna bearbeta kunder på flera olika geografiska marknader. Och arbeta med befintliga större konton och parallellt, tillsammans med ansvarig säljare, bearbeta nya kundämnen.
Profil / bakgrund
Du har en utbildning inom Bageri/konditori, alt. annan lämplig utbildning inom livsmedel i botten, samt gärna erfarenhet vad gäller arbete mot livsmedels-, och bageriindustri. Du tycker om att arbeta i högt tempo och är beredd på att kunna resa.
Särskilda kompetenser
Kunna uttrycka dig mycket bra på engelska i både tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande. Erfarenhet från B2B inom livsmedelsindustrin är värdefull. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer på ett bra sätt och fokuserar på kostnader, intäkter och vinst.
Ha en bra förmåga att samarbeta i team, samtidigt som du är självgående och driver projekt, delvis på egen hand.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Vice President Sales och R&D Mats Engdahl på tel.nr 070-541 05 56, e-post mats.engdahl@kallbergs.se.
Ansökan skickas in via hemsidan https://www.kallbergs.se/om-kallbergs/jobba-pa-kallbergs/
Vi ser gärna din ansökan senast den 30 juni 2021, men kommer att hantera Inkommande ansökningar löpande.
Tillträde är snarast eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.kallbergs.se