OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För rekrytering till kund söker vi en Applications Specialist som är kvalitetsmedveten och noggrann samt har ett positivt synsätt. I rollen stöttar du bolag i olika typer av utvecklingsuppdrag. Uppdragen varierar mycket och skiljer sig åt i ansvar och behov av kompetens varför du behöver vara flexibel och har en grundkunskap inom lön och HR.
Application Specialist HR plus
Applications Specialist har många kontaktytor både internt och externt varpå man arbetar i en service- och supportroll och därmed är utåtriktad och kommunikativ. God och orädd problemlösning med ett långsiktigt och proaktivt tänk i arbetet krävs. Applications Specialisten är kvalitetsmedveten och noggrann samt har ett positivt synsätt. Man stöttar bolag i olika typer av utvecklingsuppdrag. Uppdragen varierar mycket och skiljer sig åt i ansvar och behov av kompetens. Applications Specialisten är flexibel och har en grundkunskap inom lön och HR. De administrativa processerna och mindre projekten drivs självständigt. Samtidigt ingår arbete som del av ett team med att driva större projekt framåt.
Arbetsuppgifter
Självständigt arbeta med löpande ärendehantering och systemförvaltning samt utveckling
Ansvar för systemets uppsättning samt löpande underhåll av detta
Tolka kollektivavtal för uppsättning och underhåll av detta
Tillhandahålla en tillgänglig support till Payroll
Säkerställa data flöde till ekonomi system
Tillsammans med integrationsspecialist utföra och testa ändringar i integrationerna mellan Workday – HR plus och Workday – Medvind.
Köra rapporter i Oracle SQL Developer
Upprätta vyer och rapporter i Oracle SQL Developer
Göra specifikationer gällande nya integrationer och ändringar av anpassningar/integrationer till leverantör/integrationsspecialist.
Upprätta rutinbeskrivningar för Applications
Ansvar för testning och genomförande vid versionsuppgraderingar
Ansvar för arbetet med årliga semesteromställningar
Ansvar för arbetet med årsskifte
Tillsammans med övriga applikationsspecialister stötta och hjälpa Payroll att effektivisera arbetet
Sätta upp nya bolag och/eller ändra systeminställningar för befintliga eller fusionerade/avslutade bolag
Arbeta i projekt kopplade till systemen.
Erfarenhet
Eftergymnasial utbildning inom lön eller annan erfarenhet som anses likvärdig
Gedigen erfarenhet av arbete på löneavdelning, där systemfrågor varit en viktig del
Erfarenhet av arbete på SSC är meriterande
God kännedom om svenska kollektivavtal
Grundläggande kunskap kring svensk arbetsrätt
Kännedom kring personaladministrativa processer
Tidigare erfarenhet från HR-plus
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt till rekrytering@sharenode.se Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Kristin Annerstedt
Mer om ShareNode
ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner främst inom ekonomi, och HR. Vi erbjuder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vi vill se välmående företag där människor, teknik och förändring går hand i hand. Vi finns till för att underlätta för företag och dess medarbetare i vardagen och hjälpa dem in i framtiden.
Vi gör allt med stort engagemang, professionalism och med integritet. Vi brinner för att se våra kunder, konsulter och kandidater lyckas! Vårt sätt att arbeta tillsammans och med våra kunder, kandidater, konsulter och kollegor grundar sig på våra kärnvärden, Share – Dare – Care. För oss är det självklart att stötta och hjälpa varandra till framgång. Vi vågar sticka ut hakan och utmana varandra för att uppnå framtidssäkrade lösningar i en ständigt föränderlig värld. Vi strävar tillsammans med våra kunder att uppnå framgång och goda resultat och samtidigt skapa välmående organisationer