OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Application Specialist stöttar du hela verksamheten, med främsta ansvarsområde affärssystemet Microsoft D365 Finance & Operations. Vi söker dig som trivs i en omväxlande roll och vill bidra med ditt engagemang, driv och nytänkande. Här blir du del av en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige.
Din vardag
Du kommer att få arbeta nära verksamheten med processutveckling och support kring vårt affärssystem D365FO, men även andra applikationer. Rollen innefattar mycket kommunikation och samarbete med våra produktions- och säljbolag i Norden och i England. Du blir del av ett mindre IT-team som har ett brett ansvar och du kommer få en stor variation i vardagen och bl.a. arbeta med:
- implementationsprojekt och systemuppgraderingar vid behov i verksamheten.
- ständig förbättring av våra applikationer, ex. D365FO, PowerBI, CRM-, PIM- och HR-system.
- vissa supportfrågor, samarbete med superusers (firstline) och internutbildning.
- uppföljning att våra bolag och funktioner är i linje med våra gemensamma processer.
- kravställning när det kommer till utveckling, ex. för EDI/ systemintegration och samarbete med systemleverantörer.
Vi erbjuder
Vi är en familjeägd koncern med fokus på innovation, produktutveckling och tillväxt. Engagemang, mod och ansvar är värdeord som är viktiga för oss. Vi har korta beslutsvägar och vill att alla medarbetare ska känna delaktighet. Vi har ett gott samarbete, är prestigelösa och hjälps åt för att nå våra mål och satsningar. Vi månar också om hållbarhetsperspektivet i vår organisation.
Tjänsten är placerad i Ystad på vårt HK, men möjlighet kan finnas att även utgå från något av våra andra kontor; Lund, Lönsboda, Smålandsstenar eller Köpenhamn.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom affärssystem/applikationer. Du drivs av att arbeta med både människor och teknik och trivs med omväxling, ex. från projektledning till support. Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft D365FO eller liknande affärssystem, likväl som verksamhetserfarenhet från finance, production och/eller supply chain. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Du motiveras av att lära dig nytt, är handlingskraftig, initiativrik och ansvarsfull. Att arbeta proaktivt och med ständig förbättring är viktigt för dig. Du har även en god analytisk förmåga, är noggrann och har viljan att lösa problem. Då du har mycket kontakter i vardagen är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ, hjälpsam och relationsskapande.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com alt. 070-301 82 79. Välkommen med din ansökan! Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.