OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.
Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.
Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se
Drivs du av att lösa problem i vardagen och att ha breda kontaktytor? Vill du följa med på vår digitaliseringsresa som kommer att ge KappAhl tillgång till den nyaste tekniken och rusta oss för framtiden? Vi söker nu en Application Technician som vill förenkla vardagen för våra butikskollegor!
Är du teknisk, har ett stort driv och är service-minded? Du kommer att ingå i vårt Store team på sju personer som Application technican (supportekniker). I din roll är du första kontakten för vår butikspersonal vid tekniska frågor eller problem, primärt via telefon och vårt ärendesystem. Tillsammans har ni i store-teamet ansvar för den IT som finns i våra fysiska butiker, så som kassasystem, periferi och andra system som butikerna behöver för att göra sitt dagliga arbete.
Du ansvarar självständigt för att samla in den informationen som behövs för att kunna hantera ärendet, göra en analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du dokumenterar och säkrar överlämning till dina kollegor för att supporten hela tiden ska bli så effektiv som möjligt mot butik.
Vem är du? Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i en support med fokus på IT. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande. Tidigare erfarenhet av butikssystem, såsom kassa är meriterande såväl även erfarenhet inom SQL, Power Shell och analys av felloggar. Kunskaper i norska, finska och polska är meriterande. Tempot är högt, så vi ser gärna kandidater som uppskattar att ha många järn i elden. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal, både på svenska och på engelska.
Din personlighet Som person är du social och serviceinriktad och har lätt för att prata med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du är bra på att själv driva ditt arbete framåt och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du samarbetar gärna och har ett genuint intresse för att hitta dom bästa lösningarna för butik. Det är det också viktigt att du är lösningsorienterad och vågar ställa rätt frågor, samt har förmåga att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver slussas vidare.
Vår avdelning på KappAhl Vi har samlat allt mellan programvaruutveckling, traditionell drift och projekt/verksamhetsutveckling under en och samma avdelning – IT-avdelningen. Att arbeta med IT på KappAhl ger en rolig mix av teknik och fashion retail i en mycket kreativ miljö. Du är i hög grad involverad i att driva KappAhls kärnverksamhet framåt i motsats till att enbart vara en leveransavdelning, ett sätt att arbeta som leder till insikten att KappAhl inte längre bara är ett modeföretag utan även ett teknikföretag. Alla sitter under samma tak på KappAhls huvudkontor, vilket skapar korta informella beslutsvägar och möjligheten att röra sig snabbt. Att samla alla KappAhls funktioner på samma plats skapar en unik blandning av människor med olika bakgrund och kompetenser som möts varje dag för att äta lunch i personalmatsalen (som för övrigt är oerhört uppskattad) - allt från kläddesigners till medarbetare från vår distributionscentral. Vi har en jämn fördelning mellan kvinnor och män, något som sticker ut lite i branschen och som vi är stolta över.
Är du intresserad? Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader, med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan senast 31 oktober via www.kappahl.se/lediga-jobb.
Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Lizett Isaak, IT manager Sales, på telefon 031-7715740.