OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du en hög ansvarskänsla, är noggrann, social och vill vara med på en stark tillväxtresa som en del av ett positivt team i en nordisk koncern? Toppen! Då kan du vara den vi söker!
Vi letar nu efter en kollega till vårt IT-team. I rollen som applikations- och IT-support på PHM Group kommer du arbeta på koncernnivå som en del av Verksamhetsutvecklingsgruppen. Du kommer arbeta i ett snabbväxande bolag med stor möjlighet att påverka vår digitaliseringsresa som ligger högt upp på agendan. Vi arbetar just nu med att bygga upp vår koncerngemensamma IT-miljö och utveckla våra dotterbolags olika IT-system, så som affärs-, arbetsorder- och faktureringssystem. Du kommer att ansluta i uppbyggnadsfasen av supportfunktionen för samtliga bolag i PHM-koncernen i Sverige.
Din roll kommer att vara bred och erbjuda stor variation inom IT-relaterade arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att dagligen stödja och supportera koncernens medarbetare i allmänna IT-frågor samt i användandet av koncernens olika system och applikationer. Därför är det viktigt att du gillar problemlösning och är lyhörd och pedagogisk.
Arbetsuppgifter som kan förekomma i rollen:
- Supportera organisationen i användandet av våra olika arbetsordersystem.
- Supportera och stödja organisationen i allmänna IT-frågor.
- Felsökning av dator, mobil, skrivare eller annan teknisk utrustning.
- Utbilda organisationen vid implementering av nya system och/eller applikationer.
- Licenshantering och hårdvarubeställningar.
- Vara en del av det koncernövergripande IT-teamet i utvecklingen av våra centrala IT-tjänster.
- Arbeta proaktivt med förbättringar inom IT.
- Installation, konfiguration samt felsökning av hård- och mjukvara
Dotterbolagen i PHM Group finns spridda över hela Sverige, så tjänsteresor kommer förekomma.
Tjänsten är placerad i nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Solna.
Vem är du?
Profilbeskrivning:
- Relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT.
- God system- och datorvana.
- Har tidigare erfarenhet av supportarbete, exempelvis kundsupport eller helpdesk inom IT.
- Har grundläggande kunskaper inom PC & Nätverk
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person ser vi att du är handlingskraftig och lösningsfokuserad. Du trivs med att ge service och tar ansvar över dina arbetsuppgifter.
Meriterande om du har erfarenhet av följande system:
Azure, Active Directory och Microsoft 365 sammarbetsverktyg så som SharePoint & Teams.
Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst i en entreprenöriell miljö på ett snabbt växande företag där prestigelöshet och frihet under ansvar råder. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Omfattning och tillträde
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast möjligt
Intervjuer planeras in efter 1:a augusti.