OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett kundnära och snabbväxande techbolag med starkt driv.
Vi utvecklar och levererar ett webbaserat beslutsstöd för verksamhetsstyrning. Nu förstärker vi vårt servicecenter och söker omgående en applikations- och supportspecialist.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som applikations- och supportspecialist tillhör du vårt servicecenter som består av sju mycket tekniskt kunniga personer. Tillsammans är ni drivande för att öka kundnöjdheten och säkerställa att våra kunder får en snabb och effektiv hjälp vid varje kontakt med servicedesk. Förutom detta hjälper vårt servicecenter även till med förvaltningen av Hypergenes kundlösningar. Våra kunder består av allt från myndigheter och kommuner till företag som TV4, Volkswagen, Oatly och Viking Line.
Arbetet består till stor del av att hantera kundrelaterade ärenden vilket kan innebära utveckling av rapporter och konfigurationer, rådgivning gällande våra kunders lösningar, felsökning av integrationer och regelverk, genomföra verifiering och dataavstämningar samt arbeta med datamodellering och SQL. Du ansvarar för dina egna ärenden samt följer upp att ärendena behandlas inom utsatt tid.
Tjänsten är på heltid med placering i våra moderna lokaler i Dockan (Västra hamnen) i Malmö. Du ingår i ett team om sju personer och rapporterar till vår chef för Hypergene Servicecenter.
Kvalifikationer och bakgrund
Vi söker dig som är lösningsorienterad med stort tekniskt intresse och en god samarbetsförmåga.
Har du arbetat med kundsupport eller beslutsstödsverktyg tidigare är det ett plus men inte ett krav. Som person är du flexibel och har lätt för att ställa om dig till olika situationer som uppstår. För att trivas i rollen tror vi att du är kommunikativ, lyhörd och har en förmåga att underhålla och utveckla relationer. Du talar och skriver svenska obehindrat och kommunicerar utan svårighet på engelska.
Vi söker dig som
- Intresserar dig för IT-system och komplexa applikationer
- Har erfarenhet av databashantering och programmering i SQL samt en god teknisk förståelse för applikationsdrift i Windows-miljöer
- Tidigare arbetat med teknisk kundsupport (meriterande)
- Tycker om service och kundkontakt
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller helena.heijmink@comcube.se alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:411179/?lang=se
Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!
Hypergene är ett techbolag på marknaden för beslutsstöd – med en webbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan kunder styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet. I dagsläget har vi ungefär 160 kunder, både inom privat och offentlig sektor. Oatly, TV4, Volkswagen, Stockholms Läns landsting, Göteborgs Stad och Lunds universitet är bara några av våra kunder. Företaget grundades 2000 och har de senaste åren utsetts till DI Gasell åtta gånger - något som ledde till att vi 2014 utsågs till Årets Maratongasell. Välkommen och läs mer om oss på www.hypergene.se