OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
In Toyota Material Handling Europe, we are 13,000 colleagues passionate about supporting companies of all sizes with todays and tomorrow's material handling challenges. We know that our business and our industry is essential for individuals in their daily life, and for society at large.
In our Headquarter functions, in our Sales companies or in our Factories across Europe, you can be part of an extraordinary journey. Together, we will Move the world toward easy and sustainable.
I rollen som applikationsansvarig ansvarar du för förvaltning och utveckling av några av våra interna kommunikationsverktyg, främst vårt intranät.
I arbetsuppgifterna ingår att ge stöd till verksamheten både vad gäller befintligt system men även kommande behov, från kravhantering och test till utveckling. Tillsammans med andra i teamet hjälper du även till att budgetera, planera och genomföra uppgraderingar, samordna och säkra resurser för drift och utveckling samt arbeta med ständiga förbättringar.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från systemförvaltning och/eller IT-projekt samt har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet, gärna med koppling till Sharepoint/Omnia och Microsoft 365.
För att du ska trivas och utvecklas i rollen behöver du ha intresse för system och affärsprocesser, förstå verksamhetsbehov och ha lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet där förmågan att ta egna initiativ, samarbeta och bidra till teamet men framförallt att vara serviceinriktad och ta helhetsansvar är viktiga. Som person är du drivande, ansvarstagande och adaptiv med en positiv attityd och samarbetsvilja. Tjänsten kräver att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta inom ett bolag med stark och sund värdegrund där man tar väl hand om sin anställda. Arbetsplatsen är baserad i Mjölby men ditt arbetsfält är Europa vilket möjliggör kontakter med många intressenter såväl inom TMHE som med externa partners. Hos oss finner du mycket goda möjligheter för personlig utveckling i en professionell och internationell organisation både vad gäller operativt och mer långsiktigt arbete. Vi erbjuder utöver detta även ett attraktivt förmånspaket med årlig bonuspotential och möjlighet till arbete hemifrån vissa dagar i veckan.
Din ansökan
Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag, dock senast 31 maj 2023.
För ytterligare information om tjänsten, kontakta gärna Niklas Holmberg, Business System Manager IS, Niklas.Holmberg (@) toyota-industries.eu.