OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort:
- Uppdragslängd: Ca. x månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en strukturerad person med kunskap hur man initierar rutiner och kravställning på ett förståeligt sätt för dem som är intressenter. Rollen fokuserar på att öka harmonisering mellan applikationer och interna plattformar som kunden ansvarar för, vilket framförallt avser fysiska och virtuella PCs samt den virtuella arbetsplatsen Citrix. Exempel är utmaningen att planera och kommunicera kommande förändringar och uppgraderingar av interna plattformar som används av applikationer mm. Som stöd i detta arbete tar du fram en release kalender samt säkerställer att relevant information samlas och uppdateras i en central applikations portfölj.
Ditt nätverk omfattar både externa leverantörer såväl som interna applikationsägare, produktägare, licens ansvariga mm. Rollen har ett nordiskt ansvar som framförallt avser Sverige och Danmark. Som Applikation Service Manager bidrar du med information gällande den budget som krävs för att säkerställa ett harmoniserat landskap av applikationer och gemensamma plattformar.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Som person är du trygg och stabil med en analytisk och kommunikativ förmåga.
- Du arbetar lösningsorienterat och proaktivt och löser dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens bästa och sätter en ära i att skapa värde för kunden.
- Flytande svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet av att jobba med förvaltning och utveckling av tjänster inom IT-arbetsplatsen, förstår vilka processer och rutiner som krävs för att underhålla och fortsätta vidareutveckla.
- Du är van att ställa krav mot leverantörer och löpande kommunicera till dina intressenter.
- Du har en akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström