OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En stark företagskultur, en internationell arbetsmiljö och ett stort fokus på resultat och utveckling är vardag för medarbetare hos Björn Borg. Det är svårt att inte bli sugen på att söka - eller hur? Företagskulturen hos Björn Borg går nästan att ta på då den genomsyrar allt från gemensamma träningspass till individuella utvecklingsplaner och strävan efter att bli "den bästa versionen av sig själv". Samtidigt värnar Björn Borg om att det ska finnas en balans mellan arbete och privatliv för sina medarbetare. Som Applikationsansvarig blir du ansvarig för att säkerställa en hög funktionalitet och utveckling av systemen du ansvarar för. Välkommen att söka redan nu, urvalet görs löpande!
OM TJÄNSTEN
Björn Borg är ett internationellt varumärke känt för det legendariska arvet från en av de största atleterna i världen samt för deras högkvalitativa produkter. Idag är varumärket representerat på över ett 20-tal marknader och ambitionen är att bli ett ledande sportmodeföretag.
Genom mottot "Train To Live" ger Björn Borg dig som medarbetare en plattform för att sätta tydliga mål och riktlinjer för vad du vill uppnå i din arbetsroll.
Hos Björn Borg arbetar idag cirka 130 personer globalt och som Applikationsansvarig ingår du i avdelningen Global Operations som består av avdelningarna, IT, Logistik, Inköp och Sales support. I rollen arbetar du nära de olika funktionerna inom Global Operations samt krossfunktionellt inom bolaget mot andra avdelningar och marknader.
Som Applikationsansvarig har du nära kontakt med flertalet externa leverantörer av de applikationer som du ansvarar för. Tillsammans med användare och externa leverantörer ansvarar du för att säkerställa fungerande funktioner och integrationer mellan applikationerna och bolagets affärssystem, som stödjer slutanvändaren i sitt arbete. Här är det du som driver arbetet med att uppdatera och förvalta applikationerna utifrån verksamhetens behov.
Du erbjuds
- En internationell arbetsplats med högt i tak som välkomnar nya idéer
- Ett företag som värnar om välmående för sina medarbetare, där det på fredagar ligger ett gemensamt träningspass i schemat
- En bred IT-specialistroll med nära samarbeten internt, där du arbetar med omtänksamma och hjälpsamma kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för förvaltning och utveckling av applikationerna Centric (Product information system), SITOO (POS System - Retail), Colect (Order collection) och JET Reports (Business intelligence system)
* Administrera och utveckla funktionen i applikationerna men också informationsflödet genom de olika applikationerna och systemen
* Utbilda och supportera interna användare gällande applikationer och affärsprocesser
* Identifiera och initiera förändringsarbete av bolagets affärskritiska processer
* Identifiera, analysera, leda och driva projektarbetet i tilldelade affärsutvecklings-projekt inom exempelvis BI
* Här arbetar du också med att samordna och koordinera arbetet gällande applikationerna och ansvarar för att driva ditt arbete framåt
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande tjänst där du förvärvat goda funktionella kunskaper i systemintegrationer och hantering av större datamängder samt arbetat med att hantera arbetsprocesser och flöden runt datasystem
- Mycket goda kunskaper i att använda Excell för att bygga rapporter och använda sig av V-lookup
- Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
Det är meriterande att ha:
- Har erfarenhet av att arbeta med VBA eller XML samt har en god teknisk förståelse
- Har erfarenhet från åtminstone ett BI-verktyg/data warehouse verktyg
- Har erfarenhet av att leda och driva projekt där du ansvarat för att hålla såväl deadline som kvalitet i projektet
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT/Teknik/Systemvetenskap eller Ekonomi
- Erfarenhet av att jobba med integrationer
- Erfarenhet av arbete i internationell miljö gärna inom sport/fashion/retail
Som person är du:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
Information om rekryteringsprocessen:
- Telefonintervju med Academic Work
- Personlighets- och problemlösningstester (ca 40 min)
- Djupintervju med Academic Work
- Intervjuer med Björn Borg (2 steg)
- Referenstagning och Beslut
Steg kan tillkomma under processens gång om vi tillsammans med Björn Borg bedömer att ytterligare steg behövs i urvalsprocessen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Björn Borg är ett internationellt varumärke vars viktigaste produktkategorier är underkläder och sportkläder. Deras ambition är att bli ett ledande internationellt sportmodevarumärke och de finns idag representerade på ett 20-tal marknader. Medarbetarna på Björn Borg drivs av att få sina konsumenter att känna sig Active and attractive . För att kunna erbjuda slutkonsumenter produkter i världsklass, krävs inte bara passion, målmedvetenhet och en stark övertygelse. Det krävs också ett team i världsklass som vill utvecklas tillsammans med företaget. Björn Borg har idag kontor både i Sverige, Finland, Belgien, Danmark och Nederländerna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231