OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har ett stort tekniskt intresse och kunnande och som är redo för en ny utmaning. Som applikationsingenjör på Siemens erbjuds du ett varierande arbete som innefattar teknisk problemlösning i kombination med mycket kundkontakt. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Som applikationsingenjör på Siemens kommer du arbeta på garantiavdelningen som ansvarar för garantiärenden på levererade gasturbiner. Rollen innebär till stor del att agera som en teknisk delprojektledare där du förväntas bidra med teknisk kunskap till övriga projektgruppen för respektive garantiärende. Du kommer identifiera tekniska problem som kan uppstå under garantiperioden och bidrar med lösningar för att möta kundernas krav.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Identifiera kundens behov
- Beskriva kundens krav för övriga projektgruppen
- Undersöka garantiärenden
- Delta i kundmöten
- Löpande kommunikation med kund gällande arbetsprocessen
- Skriva felrapporter
Din profil
För att lyckas i rollen som applikationsingenjör krävs framför allt att du har en bred teknisk kunskap. Denna tekniska kunskap kan du ha förvärvat genom olika typer av arbeten, kanske i en roll som konstruktör, teknisk delprojektledare eller annan ingenjörstjänst. Det är en fördel om du har en högskoleexamen inom maskinteknik, elektronik eller liknande. Då tjänsten innebär många internationella kontakter så krävs det att du kommunicerar obehindrat på engelska. Övriga språk är meriterande.
Att du är lösningsfokuserad är en självklarhet för den här rollen då du kommer arbeta under mycket eget ansvar för att lösa dina tilldelade ärenden. Tjänsten innebär mycket kontakt med dina Siemenskollegor, som exempelvis inköpare och materialkoordinatorer, men även med representanter hos Siemens kunder. Därför bör du vara en kontaktskapande person som trivs i att samarbeta med andra.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag där du erbjuds en anställning via SKILL. Kunden har senare möjlighet att ta över anställningen förutsatt att behovet kvarstår och att de är nöjda med konsultens insats.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Löfgren på fredrik.lofgren@skill.se eller på 011-19 94 65
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.