OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AUMA Scandinavia står för kompetens, ansvar och hög servicegrad! AUMA Scandinavia har över 50-års erfarenhet som leverantör av ventiler, ställdon och servicetjänster till energi- & kraftindustri, VA-anläggningar samt övrig industri i Skandinavien. Elektriska ställdon har en viktig funktion för styrning och reglering av flöden i rörsystem som ingår i processtekniska anläggningar. Våra kunder vänder sig till oss när de vill ha en samarbetspartner som kan erbjuda elektriska ställdon, support och servicetjänster.
Vi erbjuder allt från deltagande i projektering till fältservice. Det innebär att vi tar ansvar för leverans, montage, kvalitetskontroll, dokumentation, driftsättning, eftermarknad och utbildning av elektriska ställdon. Vår styrka är att vi verkar som en ventiloberoende part och kan automatisera alla typer av ventiler. Innan leverans görs alltid en slutkontroll i vår verkstad. Vi jobbar kontinuerligt med ständiga förbättringar och är certifierade enligt ISO-9001.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i ett team av erfarna ingenjörer och säljare som arbetar mot den skandinaviska marknaden med AUMA’s produkter och tjänster. Primärt innebär tjänsten teknisk och administrativ hantering av offerter/beställningar mot den svenska marknaden.
Framtagning av teknisk lösning/offert
- Registrering av beställningar från kunder och utesäljare
- Teknisk och kommersiell granskning av beställningar
- Beredning av order för produktion eller inköp hos vårt tyska moderbolag
- Sammanställa ordererkännande, teknisk specifikation och dokumentation
- Systemunderhåll i ERP- och CRM-system
- Daglig kontakt via telefon och mail med både kunder och kollegor i Tyskland
Du ingår i en grupp om fem personer som tillsammans hanterar den skandinaviska marknaden. Du kommer ha möjlighet till en personlig utveckling med erfarna och kompetenta seniora medarbetare på ditt kontor. AUMA Scandinavia vidareutvecklar sin personal kontinuerligt och har en öppen organisation gällande förbättringsarbete. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Malmö. Du rapporterar till Gruppledare för inside sales.
Kvalifikationer
Vi tror att du har en teknisk utbildning i grunden samt erfarenhet av teknisk rådgivning inom mekanik eller automation och vill vidareutvecklas i en ny spännande roll. Erfarenhet av elektriska ställdon för styrning och reglering av flöden i rörsystem samt mekanisk konstruktion och nätverkskommunikation är meriterande, likaså dimensionering och beräkning av mekanikprodukter. Förståelse och erfarenhet av att jobba med kundkrav är en förutsättning för rollen på samma sätt som goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du kommunikativ och lyhörd med en ödmjukhet och god samarbetsförmåga. Du har ett stort teknikintresse samt nyfikenhet och vilja att lära mer. Du har en god analytisk förmåga samtidigt som du är strukturerad och noggrann med en förmåga att hantera detaljer. Du är hjälpsam och ansvarstagande med en lösningsorienterad inställning och en god känsla för service och vill gärna bidra till teamets affärer.
Kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jörgen Björkman, 0739-80 83 95. Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997