OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Applikationskonsult
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget består i huvudsak av det dagliga arbetet som applikationsspecialist. Detta innebär att kunna hjälpa verksamheten med konfiguration/parametersättning, tester, behörigheter, utbildning och till viss del support i applikationen. Konsulten skall ha kunskap i SQL-databas för hantering av mindre ändringar, skapa datautdrag och rapporter.
Vidare måste konsulten kunna lyssna in och ta till sig information, krav och önskemål från verksamheten och omsätta detta till bästa tillämpning i systemet. Konsulten skall vara kommunikativ och ha förmågan samt intresset av att arbeta både internt och mot externa systemleverantörer. Konsulten kommer arbeta nära Applikationsansvarig men det är viktigt att hen har förmåga att arbeta och driva arbetet framåt såväl självständigt som inom ramen för det team som arbetar med lösningen. Fastighetssystemet är det mest centrala system och har kopplingar till de flesta processer. Aktuellt fastighetssystem är Momentum PM5.
Konsulten skall kunna behärska svenska i tal och skrift.
Erfarenhet inom följande:
Stor erfarenhet av arbete med Applikationer (ERP-System)
Felsökning/Support
Verksamhetsförståelse för administrativa processer i ett större företag.
Systemförvaltning
Vi ser gärna att konsulten har erfarenhet inom Fastighetsbranschen
Hantera stora datamängder i Microsoft Excel
Kompetens inom följande områden:
SQL databaser
Parametersättning i ERP system
Grundläggande förståelse för systemintegrationer
Grundläggande Redovisningsförståelse
Erbjuden konsult ska utföra/ha utfört minst tre uppdrag inom de senaste 5 åren liknande ovanstående efterfrågade tjänsteleveranser där konsulten haft någon av följande, eller liknande, roller:
Applikationskonsult
Systemadministratör
Teknisk Verksamhetskonsult
Systemförvaltare