OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och HR! Drivs du av att bidra med ditt engagemang och din kunskap för att vara med och bygga branschens bästa rykte? Bra, då kan vi ha jobb till dig! Vi söker dig som är en fena på både system och kundservice, och som drivs av att få saker att hända!
ARBETSUPPGIFTER
Som applikationskonsult jobbar du i huvudsak med att implementera vårt molnbaserade system (Kontek HRM) utifrån kundens kollektivavtal och verksamhet. Du är tillsammans med projektledare ansvarig för att driva projekt, där du implementerar, utbildar både administratörer och slutanvändare samt rådgör med kund vad som är best practice i systemet.
Du jobbar brett i systemet och samarbetar med flera avdelningar för bästa leverans. En del i konsultrollen handlar om att arbeta med konsultationer, det vill säga mindre insatser hos befintliga kunder.
KVALIFIKATIONER
För att trivas och leverera i rollen som Applikationskonsult behöver du ha minst ett par års arbetslivserfarenhet från roller som kräver teknisk systemförståelse, datavana och projektledning.
Har du erfarenhet från någon del inom HR-området, lönekunskap eller någon av Konteks system är det ett plus, men inget krav.
Du brinner för kundmötet och har erfarenhet av att skapa kundrelationer. Kunden lämnas aldrig med halva lösningar, utan du har en naturlig problemlösningsförmåga och genuin vilja att förstå kundens utmaningar. Samtidigt behöver du ha modet att prioritera och balansera nivån i projekten utifrån våra uppsatta mål och riktlinjer.
Du vill skapa lösningar som ger det där lilla extra och din nyfikenhet gör att du aldrig tappar fart och ständigt säkerställer att kunden jobbar på smartaste sättet, och på så sätt får ut så mycket som möjligt av programmet. Du får energi av att testa nya vägar och har förmågan att vara flexibel och lösningsorienterad.
Du arbetar självständigt utifrån givna ramar och känner naturligt av när du behöver extra coachning för att komma framåt. Du bidrar till en skön känsla i teamet och arbetar aktivt för att hitta samarbete och bygga kunskapsöverföring. Du har en naturlig fallenhet att kommunicera, både i tal och skrift, både på engelska och svenska.
Större delen av arbetet sker digitalt men resor och besök hos kunder förekommer, därav förväntas du ha körkort.
ÖVRIGT
På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer. Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Med våra 90 år inom branschen kan vi stoltsera med en grym förmåga att anpassa oss till nya utmaningar och en unik och bred kompetens.
Vi har cirka 170 medarbetare i Stockholm, Göteborg och med huvudkontor i Ljungby. Tjänsten har placering i Ljungby eller Göteborg, men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv.
Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.