Applikationskonsult inom Dynamics CRM

Applikationskonsult inom Dynamics CRM

Arbetsbeskrivning

Har du koll på Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (Microsoft Dynamics CRM)? Har du det affärsmässiga tänk som krävs för att imponera på internationella kunder? Brinner du för att guida kunder till smarta lösningar? Vill du utmanas på jobbet och ha ett riktigt roligt team runt dig? Då ska du läsa vidare!

Detta letar vi efter idag
- 5 års erfarenhet av att arbeta med Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (tidigare kännt som Microsoft Dynamics CRM)
- Mycket god förståelse för affärsnyttan med CRM
- Affärsmässigt tänk och ett guidade förhållningssätt mot kunder
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Högskoleutbildning, gärna med IT-inriktning


Det vore kul om du suttit på "andra sidan" internt som kund/superuser eller beställare inom CRM. Det är även otroligt meriterande om du kan lite JavaScript. 😊

Arbetsuppgifter
Som affärskonsult inom CRM är du en nyckelperson för kunden i deras resa. Dina dagar varierar mellan att ta hand om dina befintliga projekt där du guidar kunden, konfigurerar, skapar lösningar eller utbildar kunden. Det är en mångsidig roll och du förväntas ha koll på de flesta delarna inom systemet och ha flera kunder samtidigt. Våra team finns idag i Stockholm och Malmö.

Affärskonsult Daniel Sandberg berättar om sin vardag:

Dagen börjar ofta med något sorts möte med kund och en eller flera kollegor där vi går igenom vad som gjorts eller behöver göras. Eftersom vi alla är med i flera projekt och har flera olika kunder så är det olika sådana möten varje morgon, detta innebär en varierad vardag men ändå uppstyrd. (Någorlunda). Sådana möten följs ofta av att jag själv, eller tillsammans med en arkitekt, sätter mig och skissar på en lösning.

Jag jobbar just nu mycket med Customer service-modulen så det är mycket fokus på automatisering och på att förbättra de processer som finns hos kunderna. Det roliga med den modulen är att det är väldigt högt tempo hos kunden och eftersom vi är så kundnära och jobbar så mycket tillsammans får jag se snabba resultat, och får snabb feedback på mitt arbete.

Många dagar i veckan blir det mycket tankeverksamhet och lösningsskapande då vi förväntas vara väldigt rådgivande mot kunderna, det är grunden i vår konsultroll."

Varför jobbar du själv här?

Huvudsaken till att jag trivs här är teamet. De är inte bara mina kollegor, de är mina vänner också. Vi är väldigt nära inom teamet, vi är väldigt nära våra kunder och tekniskt sett ligger vi som bolag bra i framkant, när det gäller Dynamics-plattformen. Sedan är det lite kul, jag har gjort hela min resa från praktikant till senior konsult här, så utvecklingsmöjligheterna är det inget fel på!"

Vem är det vi söker?

Vi söker en till som jag! Nej, men skämt å sido. Vi vill ha dig som också gillar att ligga i framkant tekniskt och som framför allt är mångsidig. Någon som ena dagen kan hålla workshop för NCC, nästa dag sitter och utvecklar en PowerApp för en säljorganisation och dag tre bygger en ny entitet för projekt. Dag fyra kör du avstämning med två projekt och följer upp det med att hinna jobba lite också. Sedan avrundas veckan med en välförtjänt AW! (Och leads-processen snyggas till hos några kunder innan)."

En del av Stockholmsteamet!

Vad vi kan erbjuda?
Columbus CX team i Sverige har specialiserat sig inom industri och spännande internationella företag vilket ger oss många intressanta projekt hos flera kunder, oftast med de senaste teknikerna. Utöver roliga kunder har vi en fantastisk teamkänslan vilket ger ett väldigt bra samarbete, och många trevliga AW:s. 🍻 Rollen innebär stor del frihet under ansvar och möjlighet finns att arbeta på distans om man behöver det.

Oftast sitter du på plats internt men vissa delar gör man ute hos kund vilket ger en varierande arbetsmiljö. Inte måndag hela veckan. Vi ser att du har möjlighet att utgå från Stockholm, Malmö eller Göteborg som hemmakontor (mycket remote för tillfället).

Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Har du frågor vänd dig till ansvarig rekryterare Jonna Lindberg. Intervjuer kommer hållas löpande.

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på länken för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Columbus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 17 juni 2021

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024