Applikationskonsult med fokus på ekonomiprocesser till Orango

Applikationskonsult med fokus på ekonomiprocesser till Orango

Arbetsbeskrivning

”Den bredd som rollen innebär gör att ingen dag är den andre lik. Alltifrån brandkårsutryckningar när något gått fel till att långsiktigt säkra våra kunders investering i affärssystemet är en del av min vardag. Med min långa bakgrund inom både system och ekonomi hjälper jag kunderna på deras digitaliseringsresa och ser tydliga resultat av min insats.” Så beskriver Per sin roll. När han nu går i pension senare i år söker vi nu hans efterträdare. (Fast skulle vi hitta två så går det bra det också med tanke på hur mycket vi expanderar).
Om rollen som Applikationskonsult i Client Management-teamet
Som en del av vårt Client Management-team kommer du att jobba med våra befintliga kunder efter implementationsfasen av nya system. Vissa skulle kalla det förvaltning och support, men för oss är det så mycket mer än så. ”-This is where the magic happen” som Anders, Team Manager och kanske din framtida chef uttrycker det. För det är i denna fas som vi finjusterar processerna, kompetensutvecklar kunderna, hjälper kunderna när problem uppstår och ser till att de för ut det bästa ur sin Business Central/Nav-installation.
Ditt fokus blir givetvis att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
Stöd till kunder gällande problem i ekonomiflödena
Delaktig i projekt gällande exempelvis uppgradering och integration
Testning, parametersättning och migrering av data
Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i systemet
Fånga upp frågor och önskemål från kunden och ta action på dessa
Hjälpa och coacha kunderna vidare i sina verksamhetsprocesser
Dokumentation

Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Våra arbetsformer innebär arbete i både projektform och mer löpande arbete med kund, och arbetet utförs från vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.
Lite om vad du får hos oss:
Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)

Vem vi söker?
Här ser vi att du kan komma från två olika håll; antingen så sitter du på en liknande roll idag med fokus på applikation och då främst ekonomiflöden alternativt sitter du som ekonom på det vi benämner som ”kundsidan” men som har ett stort systemintresse. Kanske har du då varit delaktig i en implementation eller fungerar som super user idag. Oavsett vilket så ska du vara kompetent inom ekonomi- och finansflödet i något affärssystem, och allra helst Business Central och NAV.
Utbildningsmässigt tror vi att du är antingen ekonom, systemvetare eller motsvarande
Som person ställer vi höga krav på att du är serviceminded och är proaktiv i ditt agerande där du kan leda kunden genom förändring. Du har ett stort intresse för verksamhet och affärsprocesser. Att du är affärsmässig i din kommunikation ser vi som en förutsättning och givetvis att du är en teamplayer.
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Helsingborg, Jönköping eller Stockholm (även om mycket av jobbat just nu sker på distans från hemmakontor)
Sista ansökningsdag: 18/4, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag

Har du frågor om tjänsten, rekryteringsprocessen eller Orango som företag så hör av dig till Talent Acquisition Manager Anders Larsson på 0736–448550 eller Manager Client Management Anders Thunved på 0760-006671.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orango AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

STORTORGET 9
MALMÖ

Postadress

STORTORGET 9 6TR
MALMÖ, 21122

Liknande jobb


BI/Beslutsstödskonsult

BI/Beslutsstödskonsult

23 december 2024

Stata expert

9 december 2024

5 december 2024