Applikationskonsult Med Intresse För Logistik Till Pagero!

Applikationskonsult Med Intresse För Logistik Till Pagero!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en driven applikationskonsult med intresse för logistik till Pagero i Göteborg! Har du ett genuint teknikintresse och vill jobba nära kunder? Vill du även få möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper i en kreativ och dynamisk miljö? Vänta då inte med att skicka in din ansökan då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN:

Som applikationskonsult hos Pagero kommer du ta ansvar för olika arbetsuppgifter inom en projektbaserad arbetsmiljö. Rollen är omväxlande och det primära ansvaret är att fungera som applikations- och lösningsspecialist för Pageros plattform Pagero Network och applikationen Pagero TMS. Detta gör du genom att tillhandahålla Pageros kunder med hjälp, assistans och utveckling under implementeringsfasen av deras produkter hos kunden. Tjänsten passar dig som gillar att ha många bollar i luften och trivs med att jobba med projekt parallellt i team och självständigt. Det är även riktad till dig som har intresse för logistik/supply chain management och eventuellt jobbat med det tidigare.

Här ingår du även i ett familjärt företag där det är högt i tak och din utveckling kommer att prioriteras och vara viktig för företagets resa framåt. Du kommer att påbörja anställningen med en introduktion för att komma in i rollen och lära känna Pagero som företag. Detta följs sedan upp med fortsatt träning och utveckling med stöttning från erfarna kollegor.

Några av dina arbetsuppgifter som ingår i rollen: 

Agera som applikations- och lösningsspecialist i större tvärfunktionella implementeringsprojekt.
Hantera och planera mindre implementeringar tillsammans med Pageros kunder.
Guide, utbilda och hjälpa kunder med hjälp av Pageros plattformar och applikationer.
Proaktivt utveckla kundens digitala tjänster och identifiera förbättringsmöjligheter.
Utveckla och förbättra interna processer.
Ge bästa möjliga värde för Pageros kunder och förstå deras interna processer.
Tillhandahålla och implementera bästa praxis för att använda Pageros applikationer.

VI SÖKER DIG SOM HAR:
En avklarad eftergymnasial utbildning inom IT, förslagsvis datavetenskap, systemutveckling eller motsvarande. Alternativt relevant arbetslivserfarenhet från liknande tjänst.
Goda kunskaper inom IT.
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommer att användas i arbetet.
Erfarenhet av att jobba mot kund och är bekväm med det.


Det är meriterande om du har:

Kunskap och/eller erfarenhet av digitala dokumentflöden, supply chain management, SOAP eller SQL.
Erfarenhet av att ha jobbat praktiskt i lagermiljö.
Ytterligare språkkunskaper som till exempel italienska, spanska och mandarin.
Förståelse för filformat som exempelvis JSon, Excel med flera.


För den här rollen kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att både lyckas och trivas rollen har du en väl utvecklad problemlösningsförmåga, god analytisk förmåga och är aktivt ute efter att utmana dig själv i ditt arbete. Du är fokuserad och kan självständigt strukturera dina uppgifter och prioriteringar. Att lära sig nya uppgifter är lätt för dig och du har förmågan och intresset att hjälpa andra, inklusive både kollegor och kunder. Utöver det bör du ha ett genuint teknikintresse och gillar att grotta dig in i detaljer.

OM KUNDFÖRETAGET:

We believe business should be easy. That is why we are building the world's largest, open business network. With our cloud-based network, you can reach any business, anywhere in the world - no matter how many borders your operations may cross. We take care of the technical and regulatory requirements across your entire order-to-cash, purchase-to-pay and freight processes, to give you data accuracy and security, transparency and real-time visibility. All this through a single connection. Find out more about Pagero here.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer att anställas av kunden från start.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Västra Hamngatan 1, Göteborg
Rekryteringsansvarig: Linda Ye
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024