OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”-Det roligaste i mitt jobb är att få hjälpa mina kunder och verkligen se nyttan av det jag hjälper dem med. Varje dag stöter jag på nya utmaningar och lär mig något nytt, trots min långa erfarenhet i rollen.” Så beskriver Tina varför hon trivs så bra hos oss på Fellowmind och i vårt Client Managment-team inom Microsoft Dynamics NAV/Business Central.
Om tjänsten
Som en del av vårt Client Management-team kommer du att jobba med våra befintliga kunder efter implementationsfasen av nya system. Vissa skulle kalla det förvaltning och support, men för oss är det så mycket mer än så. ”-Det är här som kunden verkligen får utdelning för sin investering i affärssystemet” som Anders, Team Manager och kanske din framtida chef uttrycker det. För det är i denna fas som vi finjusterar processerna, kompetensutvecklar kunderna, hjälper kunderna när problem uppstår och ser till att de för ut det bästa ur sin Business Central/Nav-installation.
Ditt fokus blir givetvis att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
Stöd till kunder gällande problem i ekonomiflödena
Delaktig i projekt gällande exempelvis uppgradering och integration
Testning, parametersättning och migrering av data
Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i systemet
Fånga upp frågor och önskemål från kunden och ta action på dessa
Hjälpa och coacha kunderna vidare i sina verksamhetsprocesser
Dokumentation
Med utgång i våra värderingar – Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Våra arbetsformer innebär arbete i både projektform och mer löpande arbete med kund, och arbetet utförs från vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.
Lite om vad du får hos oss:
Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)
Vem vi söker?
Här ser vi att du kan komma från två olika håll; antingen så sitter du på en liknande roll idag med fokus på applikation och då främst ekonomiflöden alternativt sitter du som ekonom på det vi benämner som ”kundsidan” men som har ett stort systemintresse. Kanske har du då varit delaktig i en implementation eller fungerar som super user idag. Oavsett vilket så ska du vara kompetent inom ekonomi- och finansflödet i något affärssystem, och allra helst Business Central och NAV.
Utbildningsmässigt tror vi att du är antingen ekonom, systemvetare eller motsvarande
Som person ställer vi höga krav på att du är serviceminded och är proaktiv i ditt agerande där du kan leda kunden genom förändring. Du har ett stort intresse för verksamhet och affärsprocesser. Att du är affärsmässig i din kommunikation ser vi som en förutsättning och givetvis att du är en teamplayer.
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På något av våra kontor i Stockholm, Jönköping, Malmö, Göteborg eller Helsingborg
Sista ansökningsdag: 18/4, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag
Har du frågor om tjänsten, rekryteringsprocessen eller Fellowmind som företag så hör av dig till Talent Acquisition Manager Anders Larsson på 0736–448550 eller Manager Client Management Anders Thunved på 0760-006671.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angela Wiss
0735085809