OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att effektivisera och utveckla logistiklösningar? Se hit!
Om kundföretaget
NYCE.LOGIC är en ledande leverantör i Norden av tjänster och mjukvara till företag med affärskritisk logistik genom vårt egenutvecklade system NYCE.LOGIC WMS (Warehouse Management System). NYCE.LOGIC WMS, som under de senaste 20 åren, med framgång används av välkända logistik-, retail- och e-handelsföretag i 8 länder. Med kontor i Nittorp (Borås), Göteborg, Lund, Stockholm och Kiev (Ukraina) är vi ett team på närmare 40 personer som har hela Europa som marknad. NYCE.LOGIC ägs av Extenda Retail som erbjuder mjukvara inom retail till företag i över 35 länder. Koncernen har drygt 600 anställda med huvudkontor i Stockholm.
Under de senaste åren har NYCE.LOGIC haft en stark tillväxt och nu fortsätter vi att expandera och behöver förstärka vår organisation med fler talanger och rutinerad personal som brinner för och vill utveckla logistikorganisationer med hjälp av innovativa IT-lösningar. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.extendaretail.com
Beskrivning av tjänst
I rollen som Applikationskonsult på NYCE.LOGIC kommer du att arbeta med att utveckla logistikorganisationer med hjälp av innovativa IT-lösningar. I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med vår egenutvecklade mjukvara, NYCE.LOGIC WMS, med mål att effektivisera handels- och logistikflöden, både i projektform men också i enskilda uppdrag mot kund. I tjänsten ingår det driftssättning samt konsultation och utbildning i projektform för både nya och befintliga kunder. Du som Applikationskonsult erbjuder såklart även löpande support och stöd till kunder i deras användning av NYCE.LOGIC WMS. NYCE.LOGIC´s kunders lagerhantering är en högst central del av deras verksamhet vilket ställer krav på att leverera en hög servicenivå, kundförståelse och ett intresse för att aktivt bidra i deras förbättringsarbete. NYCE.LOGIC har många nöjda kunder och genom rollen som Applikationskonsult kan du på ett väldigt direkt sätt bidra till fortsatt goda kundrelationer samt ha stora inverkan på kundernas dagliga verksamhet.
Din bakgrund
Du som söker dig till oss har en relevant högskoleutbildning i botten, exempelvis med inriktning mot IT och/eller logistik. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som väger upp utbildningskravet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete direkt för/hos kund. Det är även meriterande om du har erfarenhet eller kunskaper av WMS och/eller affärssystem. Likaså är det meriterande om du har kunskaper inom C# och TypeScript. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Körkort för personbil är också ett krav då det förekommer resor till kund i tjänsten.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, social och ansvarsfull. Du arbetar lösningsorienterat, såväl självständigt som i grupp, och har förmågan att driva uppgifter framåt. Du gillar nya utmaningar och att utvecklas i din yrkesroll. Du är engagerad och prestigelös samt har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du erbjuds stora möjligheter för dig som anställd på NYCE.LOGIC att påverka din utveckling och yrkesmässiga framtid.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi sätter den anställda och kunden i fokus. Tillsammans med dina 40 närmaste kollegor skapar vi en teamkänsla där vi ställer upp för varandra. Vi vinner och förlorar tillsammans. Eller varför inte ta chansen att interagera med någon av dina andra 600 kollegor inom koncernen i Extenda Retail? Du bestämmer vart resan slutar. Hos oss får du möjlighet till ett flexibelt och varierande arbete där din röst betyder mycket för företagets utveckling och vi behöver dig för att kunna ta nästa steg ut i Europa.
Anställningsform, omfattning av tjänst och tjänstgöringsort
Detta är en rekrytering till kund vilket innebär en heltidsanställning hos NYCE.LOGIC. Tjänsten är placerad i Göteborg alternativt Nittorp samt möjlighet till distansarbete.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktperson
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Jennifer Djureholt via mail jennifer@firstpersonal.se eller på telefon 0722-351129
Om oss
FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrins kollektiv- och tjänstemannasida. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt, vilket innebär att vi alltid strävar efter att anställa personal så nära kundföretaget som möjligt utifrån kompetens och andra krav enligt specifikation från kundföretaget.
Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Zackrisson
0722-35 11 05
Linda
0722351129
Carlsson Linda
0722-351129
Konsultchef Pia Johansson
0722-351777
Kontorschef Skövde Mikael Thörnberg
0727-178477
Landén Josefine
0727241777
Ronja
0722-351150
Zeybrandt Kay
0722351777
Linda
0722-351129
Marika
0727-178477