Applikationskonsult till Fellowmind och vårt Managed Service-team!

Applikationskonsult till Fellowmind och vårt Managed Service-team!

Arbetsbeskrivning

-Den bredd som rollen innebär gör att ingen dag är den andre lik. Alltifrån brandkårsutryckningar när något gått fel till att långsiktigt säkra våra kunders investering i verksamhetssystemet är en del av vår vardag. Det och att få jobba med problemlösning är det som driver mig i mitt arbete!” Så beskriver en av våra medarbetare sin roll inom vårt Managed Service-team och nu vill vi bli fler!

Om tjänsten:
Som en del av vårt Managed Service-team kommer du att jobba med vidareutvecklingen för våra befintliga kunder inom Dynamics 365 Customer Engagement (D365CE/CRM) efter implementationsfasen. Vissa skulle kalla det förvaltning och support, men för oss är det så mycket mer än så. ”-This is where the magic happens” som Mikael (https://www.linkedin.com/in/mikael-nilsson-22884414/), konsultchef Managed Services och kanske din framtida chef, uttrycker det. För det är i denna fas som vi finjusterar processerna, kompetensutvecklar kunderna, hjälper till när problem uppstår och ser till att kunderna får ut det bästa ur sitt system.

Ditt fokus blir givetvis att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina affärsprocesser och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

- Stöd till kunder gällande problem i deras flöden och processer

- Delaktig i, och vissa fall driva, mindre till mellanstora projekt gällande exempelvis change requests, versionsuppgradering och integration

- Testning, parametersättning och migrering av data

- Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i systemet

- Fånga upp frågor samt önskemål från kunden och ta action på dessa

- Hjälpa och att coacha kunderna vidare i sina verksamhetsprocesser

- Dokumentation

Med utgång i våra värderingar - Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.

Vem är du?
Vi på Fellowmind är ganska öppna vad gäller din profil och tidigare bakgrund, men du skulle kunna exempelvis ha något av dessa tre nedanstående profiler:

- Du har en bakgrund som Dynamics-konsult hos en annan partner, men känner att du är nyfiken på Fellowmind och vill ansluta till vår resa. Vi är ju trots allt en av Sveriges ledande Dynamics-partners och sitter troligen med ett par av de mest spännande kunderna på marknaden.

Eller:

- Du sitter på det som vi kallar ”kundsidan”, dvs du sitter som systemförvaltare, super user eller motsvarande på ett företag som har Dynamics CE/CRM, men känner ett sug att ta nästa kliv i karriären in i rollen som konsult.

Alternativt:

- Så arbetar du idag som CRM-konsult på något annat system som exempelvis Salesforce, Lime eller SuperOffice, men känner att framtiden ligger inom Microsoft och vill lära dig Dynamicsplattformen.

Oavsett vilken av dessa bakgrunder du har så har du en bred förståelse för affärs- och verksamhetsprocesser.

Som person är du servicemedveten och brinner för att hjälpa andra. Du har ett driv och en förståelse för det affärsmässiga, det vi brukar kalla konsultmässighet helt enkelt. Problemlösning är något du gillar och är lite av det som driver dig i ditt arbete idag, och något som du gärna vill ha mer av. Givetvis är du en lagspelare av rang, då vi är ett lag där vi hjälper varandra, stöttar när det behövs och delar med oss av våra kunskaper och kompetens.

Det praktiska

Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid.

Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter.

Placering: På något av våra kontor i Göteborg, Stockholm eller Jönköping.

Eventuella frågor och funderingar tas med rekryterare Philip Arcangioli som du når på 0702-86 22 67.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fellowmind Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2024

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024