OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av en driven grupp, som arbetar med många olika kontaktytor, samtidigt som du kommer vara med att påverka vår verksamhet framåt? Har du erfarenhet eller intresse av backoffice-support?
Då är detta en roll för dig!
Som Application Specialist/Support Engineer på Toyota kommer du att arbeta med:
* Du fungerar som 3:e linjens support med ett ansvar för övervakning, hantering av incidenter och förfrågningar i ärendehanteringssystemet.
* Du ansvarar för initial diagnostik och åtgärd, eller om en lösning inte finns tillgänglig, eskalera till nästa supportnivå.
* Du hanterar och driver högprioriterade ärenden och tillhandahåller lösningar för att möta plattformens tillgänglighetskrav, och aktivt stödja 1:a och 2:a linjens support i alla aspekter av problemlösning, samtidigt som du hela tiden håller dem informerade.
Tillsammans med produktledning så ansvar du för utbildning av 2:a linjens supportteam, vad vi kallar Train the trainer - detta för samtliga dotterbolag i koncernen. Möjligheten att rapportera in ärenden är öppet dygnet runt men du arbetar normalt under kontorstid.
Du tillhör avdelning Customer Technical Support inom Kvalitetsfunktionen i Mjölby och arbetar i ett dynamiskt och stödjande team.
Vilka är Toyota Material Handling?
På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa.
Hållbar arbetsgivare
På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning åtta gånger per vecka och ett nyrenoverat gym.
Pendling
Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. Vi erbjuder gratis parkering inom 5 minuter från din arbetsplats med fri tillgång till motorvärmare.
Till tjänsten som Application Specialist/Support Engineer söker vi dig som har/är:
* Ingenjörsutbildning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet för tjänsten.
* Serviceinriktad med kunden i fokus.
* Utvecklade färdigheter i problemlösning och felsökning.
* Ett stort intresse och kunnande inom IT och teknik för att kunna samarbeta väl över olika kompetensgrupper.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av Kubernetes och Azure, men inte ett krav.
* Du är nyfiken och vill lära dig nya saker
* Kommunikation kring supportärenden sker i huvudsak på engelska.
* Det är meriterande om du har erfarenhet från backoffice-support
Din ansökan
Låter det intressant? Ansök i så fall innan 2023-03-28. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakta gärna våra medarbetare för mer information
Jonathan Ronestjärna, Manager I_Site Technical Support, 0142-86944
Andrea Blixt, HR Business Partner, 0142-86203
Kontaktpersoner på detta företaget
Toyota Material Handling