OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att stödja vår snabba tillväxt söker Skyresponse en applikationsspecialist. Vi söker någon som vill växa tillsammans med oss och skapa framtidens larmhantering.
Vi skapar trygghet för människor genom att säkerställa att larm och händelser åtgärdas effektivt och av rätt person genom vår molntjänst för larmhantering. Skyresponse har ett ledande nordiskt larm- och händelsesystem som används inom äldrevård, säkerhet och smarta byggnader.
Skyresponse säkerställer under högsta möjliga tillgänglighet att åtgärder alltid når rätt personer, maskiner eller system genom en konfigurerbar larmregelmotor. Alla tjänster är molnbaserade, fullt skalbara och globalt tillgängliga. Via våra öppna APIer tillåter vi våra partners att snabbt integrera nya enheter för larm, utbyta information och data till andra plattformar. Via vårt ekosystem möjliggör vi för partners att enklare bygga egna tjänster.
Lösningen är den snabbast växande plattformen i Norden för trygghetslarm och bolaget har börjat sin internationella tillväxtresa. Skyresponse arbetar just nu med mer än 15 kanalpartners i 9 länder och har cirka 700 företag och organisationer som använder företagets tjänster vilket genererar mer än 14 miljoner larm och händelser varje månad runt om i Europa.
Våra kontor i Sverige är belägna i Stockholm och Luleå, vi har även kontor i Ukraina och Storbritannien.
Om tjänsten:
Som applikationsspecialist hos Skyresponse kommer du att vara en viktig medlem i Customer Success teamet. Teamet som tar hand om våra större kunder från att vi tar dem ombord i vår plattform och många år framåt. Tillsammans hjälper vi våra kunder att nyttja vår lösning på bästa sätt samt utveckla nya lösningar utifrån konfigurationer och integrationer med andra system och enheter. Det vi nu önskar din hjälp med är ytterligare teknisk expertis inom integration mellan vår plattform och andras plattformar och enheter. Vi behöver även hjälp med att anpassa och vidareutveckla våra lösningar utifrån våra kunders behov. Fokus är att kunna använda vår plattform på många marknader och för en mängd olika tjänster.
Eftersom du tillhör Customer Success teamet kommer du ha regelbunden kundkontakt, där du ger rådgivning och teknisk support och ibland löser komplexa utmaningar genom att analysera systemloggar och databaser. Du anstränger dig för att leverera de bästa lösningarna genom att förstå de tekniska förutsättningarna och kunders behov. Du kommer även att arbeta med att vidareutveckla och förbättra vår molnplattform och tillhörande tjänster.
Denna roll kräver teknisk kompetens kombinerat med utmärkt kommunikationsförmåga och en ständig vilja att lära och utvecklas. Som länk mellan teknik och kunder kommer ditt arbete att ha direkt påverkan på våra kunders framgång och tillfredsställelse.
Vem är du?
Du är en driven person som trivs med våra kunder
Du har en uppfinningsrik inställning och är skicklig på att anpassa lösningar för att möta kundens behov.
Du har förmågan att självständigt och effektivt hantera och analysera komplexa problemställningar.
Kvalifikationer:
Förmåga att navigera och analysera i molntelefoni och molnbaserade databasplattformar.
Gedigen kompetens i Python och skriptprogrammering.
Erfarenhet av systemintegrationer och att arbeta kodnära.
Skyresponse erbjuder:
En central roll i ett innovativt och snabbväxande teknikföretag.
Möjlighet att arbeta med spännande teknik i framkanten av digital transformation.
Arbeta med kunder runt om i Europa
Att genom modern teknik skapa en tryggare värld för människor
Är du redo att ta nästa steg i din karriär?
Sista ansökningsdag: Måndag 3 juni 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Kontor: Luleå/Hybrid lösning med möjlighet att arbeta hemifrån
För din information: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start kommer att vara anställd av Skyresponse. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund ( 070-549 94 82 eller peter.nilsson.sandlund@onepartnergroup.se) eller Lena Jansson ( 072-225 65 86 eller lena.jansson@onepartnergroup.se ) om du har frågor.