OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.
Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas. Vi står inför en period av stora investeringar och är en organisation i utveckling. Ett funktionellt affärssystem är en förutsättning för att lyckas med dessa utmaningar. Som ett led i detta arbete söker vi en applikationsspecialist som kommer arbeta med förvaltning och utveckling av vårt affärssystem Unit4 Business World, UBW (Agresso).
Tjänsten är en heltidstjänst inom Finansavdelningen, enhet Redovisning, och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med systemansvarig för UBW arbeta med systemförvaltning och utveckling av affärssystemet där ditt fokus kommer vara att stötta ekonomiprocesserna, inköpsprocessen och budget/prognosprocessen. Vi arbetar enligt förvaltningsmodellen PM3 och som applikationsspecialist jobbar du i huvudsak på verksamhetssidan nära slutanvändare av systemet. Du kommer som applikationsspecialist ta emot användarnas behov, översätta dem i krav och realisera dem i affärssystemet. Då UBW stödjer hela organisationen kommer du ha många kontaktytor mot andra avdelningar inom Svenska kraftnät.
Ett bra affärssystem som möter organisationens och användarnas behov är en förutsättning för vår ekonomiska styrning och uppföljning. Du kommer ha ett stort eget ansvar i arbetet med förvaltning och utveckling av UBW och driva utvecklingsarbetet i samarbete med modulansvariga och verksamheten. I din roll ingår också att följa upp kvalitet och användning av levererade lösningar såväl från den interna IT-avdelningen som externa leverantörer och hålla kontakten med dessa i operativa frågor.
De senaste åren har fler nya moduler införts och det sker fortfarande mycket vidareutveckling av dessa, du kommer därför vara en nyckelspelare i den fortsatta utvecklingen.
Vårt erbjudande till dig
För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas i rollen och inom Svenska kraftnät.
Svenska kraftnät har som mål att bli en av Sveriges attraktivaste arbetsgivare med stort fokus på samarbete och effektivitet för att uppnå vår vision om att bli ledande. Det innebär att du som medarbetare ges möjlighet till egen utveckling, balans i arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer som du kommer upptäcka vid kontakt med oss.
Din bakgrund
I denna roll vill vi att du har en akademisk examen, civilekonom med IT-kunskaper, examen inom IT med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt. Du har god förståelse för ekonomiprocesser och hur de kan omsättas och realiseras i systemprocesser. Vi ser att du har minst ett pars års arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Om du har erfarenhet av att ingå i en förvaltningsorganisation är det meriterande. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att arbeta med utveckling av affärssystemet UBW på verksamhetssidan eller som UBW-konsult, men det är inget krav.
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I och med att du kommer att arbeta tätt ihop med systemansvarig och ha stora kontaktytor internt och externt trivs du i en samarbetsorienterad roll.
Då du kommer att vara med och vidareutveckla UBW hoppas vi att du är en person som ser utmaningar istället för problem och att du arbetar metodiskt för att nå en lösning. Du har ett drivande och strukturerat arbetssätt men kan lätt ställa om till nya arbetsuppgifter när situationen kräver det. Slutligen tar du gärna initiativ i det dagliga arbetet och tycker att det ska bli spännande att vara med och bidra till vidareutveckling av UBW.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Addilon. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lars Björk, tel. nr. 0738-56 30 00. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se
Välkommen med din ansökan senast den 7 november 2018. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.