Applikationsspecialist med reskontrabakgrund

Applikationsspecialist med reskontrabakgrund

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av tjänsten
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår målsättning är att dessa system ska vara ett enkla att jobba i, för att på så sätt spara tid och resurser för våra kunder. Tack vare vår starka position inom både offentlig och privat verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.
En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Raindance - Ett komplett affärssystem inom ekonomi och inköp som använder sig av den senaste tekniken och som utvecklas här hos oss på CGI. Inom Raindance organisation är vi ca 125 anställda i Sverige och ca 200 anställda globalt. Genom våra AI-lösningar för tex mer automatiserade inköp höjer vi kvalitet och effektivitet i våra kunders inköpsprocesser och genom att styra inköp mot miljömärkta varor bidrar vi till mindre miljöpåverkan för våra kunder. Raindance har stor efterfrågan och just nu är det tillväxt som är vår utmaning. Vi söker därför dig som vill bli vår nya applikationsspecialist i Göteborg.
Har du en relevant universitet eller högskoleutbildning och har jobbat ett par år med reskontra & ekonomiprocesser? Gillar du att vårda kundrelationer, klura fram lösningar till svåra problem, samarbeta tätt med kollegor och gillar tekniska utmaningar har vi rätt jobb för dig!


Dina framtida arbetsuppgifter
Support – första året
Du kommer under ditt första arbetsår hos oss jobba i vår support där du arbeta med avancerad 2nd line reskontrasupport i affärssystemet Raindance. Du hanterar ärenden av komplex karaktär som slussas vidare till dig. Du ingår i en arbetsgrupp om totalt cirka 25 supportmedarbetare uppdelade i fyra team; reskontra, e-handel, beslutsstöd och teknik. Det är en grupp med fokus på att ge god service och med stort intresse för att identifiera orsaken till och finna lösningen på pågående kundärenden. Som nyanställd får du en introduktion där du går bredvid en kollega som har samma roll som du. Hos oss kommer du in i en grupp med bra gemenskap och olika erfarenheter och kompetenser. Här jobbar folk i hela yrkesverksamma åldersspannet och vi har en blandning av män och kvinnor. Vi har ett stort fokus på samarbete, inte bara inom teamet utan även mellan team, där vi alltid prioriterar att hjälpa varandra och ser till kundens och produktens bästa.


Konsult – fr.o.m andra året
År två kommer du att gå över till vår konsultgrupp. I rollen som applikationskonsult arbetar du med både implementering av nya lösningar och med vidareutveckling av befintliga installationer. Arbetet genomförs till stora delar i projektform eller i mindre team och i ett nära samarbete med vår utvecklings- och supportorganisation.


Dina ansvarsuppgifter omfattar bland annat:
• Förstudie, analys och design
• Implementering och driftsättning av Raindance
• Utbildning av användare
• Rådgivning och verksamhetsutveckling
Du kommer att jobba med införande av Raindance hos våra kunder. Våra olika webbaserade och helintegrerade moduler innehåller bland annat ekonomistyrning, fakturering, budget, prognos, analys, uppföljning med inköpsanalys, e-handel/inköp med marknadsplats samt tid och projekt.
Vi som jobbar som ledare för support- och konsultgruperingarna i Göteborg heter Liselotte Abrahamson och Sofia Helltröm. Vi jobbar nära våra grupper och tycker att den viktigaste uppgiften är att lyfta våra medarbetare och se till att alla får möjlighet att utvecklas och trivas på jobbet.


Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll
Som person gillar du när det är ett högt tempo, att ta ansvar och har intresse för att ge god service till kunder. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och tydligt. Tydligheten speglar sig även i din kommunikation där du har lätt att få andra att förstå i såväl tal som skrift. Vi ställer höga krav på god samarbetsförmåga och att ha balans mellan att våga ta plats samtidigt som du är lyhörd.


Vi önskar att du har erfarenhet från/inom:
• Leverantörsreskontra och/eller kundreskontra
• Löpande bokföring
Du talar och skriver flytande både svenska och engelska.


Mer om tjänsten
Heltid
Placering: Göteborg
För mer information, vänligen kontakta: Supportchef Liselotte Abrahamson, 031-762 72 64, Konsultchef Sofia Hellström 031-733 12 53. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat.


Utveckla din karriär hos oss.
Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.
På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.
Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CGI Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 30 augusti 2021

Postadress

Kruthusgatan 17
Göteborg, 41104

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024