OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allard Support for Better Life AB är koncernmoder till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi är en ledande aktör som tar ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar i trevliga lokaler på huvudkontoret i Helsingborg. Vi är inne i en spännande tillväxtresa vilket ger stora möjligheter till utveckling och påverkansmöjligheter. Vi som arbetar på Allard brinner för att ge användarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”. För mer info: https://www.allardsupport.com/
Nu finns möjligheten att söka en spännande roll i ett globalt bolag som varje dag gör skillnad för människor över hela världen! Till Allard Support söker vi en erfaren och operativ applikationsspecialist som drivs av att utveckla och finna förbättringar för verksamheten.
Detta är en roll där du aktivt och verksamhetsnära ansvarar för kontinuerlig utveckling av affärssystemet, Jeeves, och dess kopplingar till övriga verksamheten. Som specialist är du hands-on och förstår både systemet och affären. Du både vill och kan göra merparten av utvecklingen själv varpå gedigna kunskaper i T-SQL är ett måste.
För att trivas i rollen och kunna vara framgångsrik måste du vara affärsmässig och på ett naturligt sätt kunna balansera krav och önskemål från organisationen med möjligheter och begränsningar i tekniken. Rollen har många kontaktytor så du måste vara en god kommunikatör i både tal och skrift. Som person är du självgående och har god vana att kombinera dina tekniska färdigheter med förståelse för affären och organisationen. Du är en person som trivs med att arbeta med stort eget ansvar i en dynamisk miljö i nära samarbete med kollegor från olika avdelningar.
Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av utveckling i ett eller flera affärssystem, allra helst Jeeves, och har en grundförståelse för ekonomi. Du behöver flerårig arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter, antingen som affärssystemskonsult eller som direkt anställd. Troligtvis har du en akademisk utbildning med inriktning mot IT, ekonomi, systemutveckling eller systemvetenskap. T-SQL i Microsoftmiljö är ett naturligt verktyg för dig. Erfarenhet av att arbeta i BI verktyg såsom Qlikview / Power BI är meriterande.
På Allard Support är du en stor del av ett växande bolag där alla är med och bidrar till företagets framgång och utveckling. Vi söker dig som vil vara med på denna resa och tillsammans med oss göra livet bättre för användarna av våra produkter.
Anställningsort är Helsingborg.
I denna rekrytering har Allard Support valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hanquist på 0768597554. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-08-17
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!