OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten Utvecklingsförvaltning är en av totalt nio enheter inom IT, som stödjer projekt och förvaltningsorganisation med nyutveckling och förändringar i befintliga system. Enheten består av 15 medarbetare och ansvarar för tjänster inom Identitet och åtkomst samt integrationsplattform.
Arbetsbeskrivning
Inom funktionen Identitet och åtkomst kommer du främst arbeta med förvaltning av katalogtjänsten HSA och befolkningsregistret Master. HSA är en nationell elektronisk katalog som innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om personer, funktioner och enheter i Sveriges regioner/landsting, kommuner och privata vårdgivare. Uppgifterna i HSA är en av de viktigaste källorna för behörighetsgrundande information för åtkomst till olika IT-system, både interna och nationella. Uppgifterna används även av säkerhetstjänster inom vård och omsorg, särskilt de som lyder under patientdatalagen och dataskyddsförordningen, GDPR.
Master är ett befolkningsregistersystem som förser hälso- och sjukvården med korrekta uppgifter om patienters identiteter och adresser. Master hanterar även invånarens möjlighet att välja en vårdcentral som sitt förstahandsval i primärvården, så kallad listning. Du kommer att arbeta i en bred roll som omfattar både verksamhetsmässiga och tekniska områden, med en tyngdpunkt mot verksamhetsstöd.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är systemvetare eller har annan likvärdig utbildning samt generell kunskap inom IT. Vi tror att du har erfarenhet inom området och ser det som starkt meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor. Då du arbetar i ständig dialog med kollegor och kunder är det ett krav att du behärskar svenska obehindrat samt att du är bekväm i att även använda engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskaper inom juridiken kring vård, IT-säkerhet, ldap-kataloger och/eller HSA.
Personliga egenskaper
Som person är du duktig på att se helhet och att agera utifrån det som blir bäst för hela verksamheten. Du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan väga samman information och olika typer av hänsynstagande och visa omdöme i uttalande, agerande och beslut. Det är avgörande att du har god samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett team samt arbeta med många kunder och beställare i olika former. Du behöver god förmåga att vara lyhörd och kommunikativ samt konstruktiv när problem uppstår.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Frida Svalin, 072-707 11 12, frida.svalin@regionostergotland.se
Facklig företrädare för SACO är Erik Öberg, 010-103 07 31, erik.oberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 11 april 2021. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210463.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48