Applikationssupport 2:nd line

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I rollen som applikationssupport kommer du att arbeta i ett uppdrag ute hos vår kunds kund. Du kommer att vara 2:nd line support där du får in olika case, antingen felanmälningar ifrån kund, från 1:st line support eller larm som gör att systemet går ner. Du kommer du att göra felsökningar för att hitta och sedan kunna förstå samt lösa problemen. Detta gör du tillsammans med din grupp som består av ca 12 stycken andra personer där nära kontakt hålls med utvecklare. Systemet du kommer arbeta i är unikt och är en JAVA-applikation.

Mer information om uppdraget ges vid intervjutillfälle.

Om företaget

Vår kund är ett stort teknikkonsultföretag som levererar IT-outsourcingtjänster åt andra bolag. De håller på med testing, programmering och är internationella med huvudkontor utomlands. De har över 40 års lönsam tillväxt, vilket är ett bevis på att de har deras kunders förtroende, engagerade medlemmar och bra affärsmodeller att stå på!

Förutom att de är ett stort företag erbjuder de dig som applikationssupport goda utvecklingsmöjligheter. I det aktuella uppdraget kommer du få arbeta med den senaste tekniken, både inom mobila lösningar och inom programmering. Längre fram finns det stora chanser att kunna välja bland uppdrag man är sugen på att arbeta med!


Din profil

För att vara aktuell för rollen som applikationssupport ser vi att du har grundläggande programmeringskunskaper och teknikintresse för att kunna identifiera och lösa uppkomna fel. Du ska också ha databaskunskaper (SQL), felsökningskunskaper samt kunna tala och på skriva engelska för att klara av arbetet. Du ska som minst också ha lite svenskakunskaper och viljan att lära dig språket mer.

Det är starkt meriterande om du har JAVA-kunskaper då det är den miljön du kommer arbeta i. C# är ett alternativ. Det är också meriterande om du har skriptkunskaper, kunskaper i Linux samt behärskar det svenska språket.

Skallkrav:
- Grundläggande programmeringskunskaper
- Databaskunskaper (SQL)
- Skriptkunskaper
- Felsökningskunskaper
- Engelska i både tal och skrift
- Kan lite svenska, har viljan att lära sig

Meriterande:
- JAVA-kunskaper
- C#-kunskaper
- Linuxkunskaper
- Behärskar det svenska språket

För att passa i rollen som applikationssupport hos vår kund ser vi att du är en teamplayer som är social, driven och kommunikativ då du arbetar mycket tillsammans med andra. Du ska också vara en problemlösare med ett teknikintresse för att kunna hitta samt lösa de fel som uppstår.



Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Arbetstider: 8-17
Arbetsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: 1 oktober alternativt tidigare

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 september 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


30 oktober 2024

30 oktober 2024

IT Support Specialist till Siemens Financial Services!

IT Support Specialist till Siemens Financial Services!

9 oktober 2024

Senior Support Engineer

29 oktober 2024