Applikationstekniker

Applikationstekniker

Arbetsbeskrivning

Applikationstekniker till Raindance
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår målsättning är att dessa system ska vara ett enkla att jobba i, för att på så sätt spara tid och resurser för våra kunder. Tack vare vår starka position inom både offentlig och privat verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.
En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Raindance - Ett komplett affärssystem inom ekonomi och inköp som använder sig av den senaste tekniken och som utvecklas här hos oss på CGI. Inom Raindance organisation är vi ca 125 anställda i Sverige och ca 200 anställda globalt. Genom våra AI-lösningar för tex mer automatiserade inköp höjer vi kvalitet och effektivitet i våra kunders inköpsprocesser och genom att styra inköp mot miljömärkta varor bidrar vi till mindre miljöpåverkan för våra kunder.
Vi söker Dig som är applikationstekniker och vill arbeta med vår tekniska drift och ge teknisk support till våra kunder kring systemet Raindance.
Du kommer ingå i ett sammansvetsat team som hjälps åt för att hitta lösningar åt våra kunder. På Göteborgskontoret jobbar support och utveckling tätt ihop och har även nära samarbete med våra konsulter.
Jag som är ledare för denna grupp heter Liselotte Abrahamson. Jag har jobbat 14 år på CGI varav en lång tid i supporten för ekonomi och reskontra. Jag jobbar nära gruppen och tycker att den viktigaste uppgiften med mitt jobb är att lyfta mina medarbetare, se till att alla får möjlighet att utvecklas och trivas på jobbet. Kan vi i teamen dessutom skratta ihop jobbar vi ännu bättre.
Om tjänsten
I rollen som Applikationstekniker jobbar du i gränslandet där tekniken möter applikationen och neråt i den tekniska miljön och du skapar förutsättningar för säker drift i kundsystem. Du föreslår proaktivt förbättringar, genomför förändringar och hanterar larm och incidenter. Vidare kommer du även få arbeta med våra interna utvecklings- och testsystem och stöttning av utvecklare, applikationssupport och konsulter i teknikfrågor. Du kommer även att hjälpa de kunder vi driftar med uppgradering av systemet.
Du kommer att arbeta med avancerad 2nd line tekniksupport samt drift av våra kunder i affärssystemet Raindance. Du hanterar ärenden av komplex karaktär som slussas vidare till dig samt jobbar med uppgraderingar och inläsning av servicepacks. Du ingår i en arbetsgrupp om totalt cirka 25 supportmedarbetare uppdelade i fyra team; reskontra, e-handel, beslutsstöd och teknik. Det är en grupp med fokus på att ge god service och med stort intresse för att identifiera orsaken till och finna lösningen på pågående kundärenden. Som nyanställd får du en introduktion där du går bredvid en kollega som har samma roll som du.
På Raindance tillhör du en grupp med bra gemenskap och olika erfarenheter och kompetenser. Hos oss jobbar folk i hela yrkesverksamma åldersspannet och vi har en blandning av män och kvinnor. Vi har ett stort fokus på samarbete, inte bara inom teamet utan även mellan team, där vi alltid prioriterar att hjälpa varandra vid behov och ser till produktens bästa.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du vara flexibel, självgående och strukturerad och gilla att analysera problem och att hitta lösningar. Du delar med dig av dina kunskaper och dokumenterar lösningar, har hög serviceanda och drivs av att göra kunderna nöjda. Du trivs med att samarbeta med såväl kunder som interna kollegor och är duktig på att kommunicera.
Vi önskar att du har erfarenhet från/inom:
SQL 2016 och senare (installation/drift)
Windows Server OS 2012/2016/2019
Linux, Docker och/eller Kubenetes
God kunskap i nätverkskommunikation
Remote verktyg



Och att du tilltalas av följande;
Samarbete, Problemlösning & Kommunikation

Du talar och skriver flytande både svenska och engelska.
Mer om tjänsten
Detta är en heltidstjänst med placering i Göteborg. För mer information, vänligen kontakta: Supportchef Liselotte Abrahamson, 031-762 72 64. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vad vi erbjuder
Hos CGI jobbar du på ett företag med kollektivavtal. Det garanterar goda arbetsvillkor och marknadens bästa pensions- och försäkringspaket. Utöver det har vi ett fint aktieköpsprogram där CGI matchar ditt aktieköp, krona för krona, vilket innebär att de flesta av oss är delägare i vårt bolag. Utöver ett generöst friskvårdsbidrag har vi har ett vinstdelningsprogram samt en mycket förmånlig lösning kring föräldralön, för dig som blir föräldraledig under din anställning hos oss. Vår inställning till Work life balance är ytterligare ett exempel på hur vi ständigt försöker utveckla vårt erbjudande så att du ska trivas så bra som möjligt hos oss på CGI.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CGI Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Kruthusgatan 17
Göteborg, 41104

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024