Applikationstekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en kombinerad roll där du arbetar med komplexa IT-frågor och jobbar brett mellan 1st, 2nd och 3rd line support?

Då är den här tjänsten rätt för dig!

Du kommer att dyka ner i loggar och backend-kodning och tillhandahålla support till kunder och partners för att hjälpa dem att nå sina mål. För att lösa detta på bästa sätt har du ett nära samarbete med affärslösningsarkitekter, utvecklare och molningenjörer på företaget. Felsökning och problemlösning där kreativa lösningar efterfrågas tillhör vardagen i den här rollen.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra men du är även bra på att ta eget ansvar och arbeta individuellt. Du är kreativ och har förmågan att tänka ett steg längre för att göra det lilla extra för kunden.

- Vi ser gärna att du har erfarenhet av mjukvarusupport och/eller applikationssupport.
- Du har en utbildning på universitetsnivå alternativt på yrkeshögskola.
- Du är kundorienterad och serviceinriktad
- Du talar och skriver obehindrat på engelska (Andra språk är meriterande)
- Erfarenhet av SaaS
- Tidigare arbete i teknisk support


Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan direkt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024