OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du problemlösning, frihet att driva ditt eget arbete och utveckling samt utvecklas tillsammans med kompetenta och kunskapsglada kollegor? I teamet brinner vi för att lösa kundens oupptäckta utmaningar, om du också gör det kan du vara vår nästa kollega!
Om rollen
Du kommer ingå i affärsområdet Process Technology och gruppen Plant Asset Management (PAM). Tjänstens placeringsort är på något av våra kontor i Göteborg eller Mälardalsregionen; Kista, Uppsala eller Södertälje. Våra kunder finns främst i Sverige och övriga Norden så resor förekommer.
Vi arbetar med Siemens COMOS som är ett modernt system för konstruktion och underhåll av processanläggningar. Vi som arbetar med COMOS stöttar dagligen ägare och konstruktörer av processanläggningar och håller ordning på anläggningen så att den inte havererar. Vi är helt enkelt de som ser till att saker och ting fungerar som de ska, vilket är extra viktigt inom energi och LifeScience då det i grunden handlar om både samhällets och människors hälsa och välbefinnande. Vi arbetar som ett starkt team och har mycket kontakt med varandra under dagarna för att komma på de bästa lösningarna och utveckla varandra.
Tjänsten handlar mycket om att förstå vad kunden vill ha och behöver samt att omsätta detta till en praktisk lösning där du planerar, implementerar och förbättrar systemet. Du arbetar med stor frihet och kan välja att arbeta brett eller att specialisera dig inom något område. Exempel på arbetsuppgifter:
- Hjälpa kunder att införa och administrera COMOS.
- Utföra konfiguration.
- Skapa nya objekt och symboler inom systemet.
- Scripta nya funktioner.
- Ta fram rapporter.
Vi tycker att vi skiljer oss från traditionella konsultbolag. Vi fokuserar utifrån kundens behov och verksamhetsutmaningar och tar fram skräddarsydda lösningar som kan vara alltifrån rådgivande roller, konsultuppdrag i kundens organisation och hela projektleveranser. För oss är verkligen våra medarbetare vår största anledning och möjlighet till framgång. Vi är stolta över att vi tar stor hänsyn till medarbetaren, både i form av vad man vill arbeta med, hur man kan utvecklas professionellt och personligt och använda de drivkrafter som finns hos medarbetaren.
Vem är du?
För att trivas hos oss så tror vi att du är en positiv och social person med energi. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara flexibel, initiativrik och drivande. Det är en självklarhet att du är noggrann och kvalitetsmedveten.
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har minst två års erfarenhet av arbete inom process, underhåll eller el/automation där du exempelvis arbetat med konstruktion, underhåll eller förbättringsprojekt. Vi ser att du har erfarenhet av att utveckla makron för något system och har förståelse för grunderna i programmering - men du är inte en programmerare. Om du har erfarenhet av CAD är det meriterande. Om du inte har erfarenhet av COMOS så lär vi dig! För den här tjänsten behöver du kunna tala och skriva flytande svenska samt engelska samt ha körkort.
Har du även följande egenskaper är du troligtvis den vi söker:
- Du är självständig, agerar proaktivt och tar reda på den information du behöver för att driva ditt arbete vidare.
- Du är en lyhörd person som inte enbart lyssnar på det som sägs utan förstår vad det bakomliggande behovet egentligen är.
- Du är lösningsorienterad och kreativ och tycker det är roligt att fritt hitta lösningar utifrån några satta ramar.
- Du värdesätter teamet och bidrar aktivt till en trevlig arbetsmiljö och ett klimat byggt på kunskapsdelning.
PlantVision som arbetsgivare
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag - ett certifikat som placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige.
Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande.
Som medarbetare hos oss får du bland annat:
- En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra, både på daglig basis i vårt arbete, och att vi satsar mycket på detta genom bl.a. olika personalaktiviteter.
- En trygg anställning med bl.a. fast månadslön oavsett om du står mellan två uppdrag.
- Vi har en flexibel arbetsmiljö och erbjuder stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid.
- Vi är stolta över vårt anställningserbjudande som bland annat innefattar friskvårdbidrag om 4000kr/år, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning samt 30 dagars semester.
Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Robert Velén på 031- 380 21 16.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andrea Brönnegård
08-56859509
Anna-Lena Mann
0850304550
Åsa Holm
08 568 595 16
Stefan Jansson
Robert Velén
Anders Wihlborg
Cecilia Fällman
+46 8 568 595 03