Aqeri söker ambitiös Inköpare för datorkomponent

Arbetsbeskrivning

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en snabbväxande nisch i fordons-, industri- och försvarsapplikationer.Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden.I över 30 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar.Aqeri Holding AB (publ) har sitt säte i Stockholm.Bolagets aktie (ticker:AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, och sedan den 16 februari 2009 på First North Premier, som drivs av OMX Nordic Exchange Stockholm AB, Certified Advisor är Remium AB.Som Inköpare på Aqeri får du en operativ och taktisk inköpsroll med ansvar att styra materialplaneringen från säljprognoser och kundorder till viktiga leverantörer med hjälp av behovsberäkningar.Du samarbetar med våra kontraktstillverkare i Sverige och Asien.Du deltar i nya sälj- och utvecklingsprojekt för att snabbt kunna erbjuda kundanpassade och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder.Med effektivt lagarbete byggs nya materialstrukturer till prototyper upp inför kvalificering av nya produkter.Du arbetar enligt gällande kvalitets- och miljörutiner samt följer upp och utvecklar våra leverantörers prestationer.Din arbetsplats finns i Spånga och.du rapporterar till företagets Supply chain manager. Dina arbetsuppgifter: -Offertförfrågningar och utvärderingar -Behovsberäkningar, inköpsprognoser och genomförande av inköp -Bevaka styra och informera om inkommande leveranser -Se till att ritningar, specifikationer och övrigt beställningsunderlag är giltiga och godkända -Skapa och vårda produktstrukturer och artikeldata i affärssystemet Jeeves -Rapportera och åtgärda avvikelser i inköpsprocessen Vi söker dig som har: -Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter -Kunskaper om konfigurering av datorer och dess ingående komponenter -Arbetat med inköp av elektronik och mekanik -God erfarenhet av affärssystemens inköpsfunktioner och hjälpverktyg -Goda kunskaper i engelska -Förhandlingsvana och kunskap om gällande leveransvillkor Det är meriterande om du tidigare har arbetat med internationella leverantörer, gärna i Asien samt har erfarenhet av affärssystemet Jeeves.För att lyckas i denna roll behöver du vara en driven, ambitiös och självgående person. Välkommen med din ansökan snarast möjligt eftersom intervjuer kommer att ske löpande.Sista ansökningsdatum är 2010-05-02.Du ansöker via Arena Personals hemsida: www.arenapersonal.com där du bifogar ditt CV samt personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 april 2010
  • Ansök senast: 2 maj 2010

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024