OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Rock Processing Solutions och vår produktionsenhet i Svedala är en världsledande leverantör och ett globalt utvecklingscenter för stenkrossar som används inom gruvindustrin. Vår organisation är verkligen internationell med samarbetspartners spridda över alla kontinenter.
Att arbeta med ekonomi hos oss innebär att aktivt stötta organisationen i frågor gällande ekonomiska analyser, uppföljning och processutveckling. Vi ser oss själva som en partner där vi har en viktig roll i att kommunicera siffrors betydelse och hur dessa i slutändan påverkar våra resultat. Till vårt team söker vi nu en strukturerad och samordnande AR Accountant för en projektanställning under ett år. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en global miljö med stora möjligheter att forma din egen vardag.
Om jobbet
Som AR/AP Accountant hanterar du samordning och administration av kundfordringar – från order till att kundfakturan skickas ut och att betalningen mottagits. Du stöttar också AP Accountant i ditt team med leverantörsfakturahantering samt betalningar. Med ett öppet synsätt upptäcker du förbättringsmöjligheter i ditt dagliga arbete såväl som i våra gemensamma arbetssätt. Du föreslår lösningar och delar med dig av dina kunskaper för att utveckla arbetet framåt. I rollen ingår ett stort kontaktnät, både internt inom bolaget och med externa leverantörer så du är duktig på att skapa goda relationer med alla delar av verksamheten.
I dina arbetsuppgifter ingår att
underhålla vår masterdata kopplat till kundfordringar och leverantörsfordringar
förbereda, analysera, rapportera och dokumentera transaktioner
regelbundet bokföra betalningar
underhålla och ordna reskontra, redovisningar och rapporter
hantera och arkivera tulldokument
vara involverad i att säkerställa efterlevnad mot vårt Internal Control Framework så väl som processer, lagar och regelverk
hantera leverantörsfakturor i Medius.
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning och gärna något års erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet, där du skaffat dig kunskap inom finansiella processer. Det är fördelaktigt om du har en förståelse för hur en större organisation fungerar, likaså att du har grundläggande kunskaper om momsregler och tullprocesser. Du är en van användare av Office 365, framförallt Excel, och det är ett plus om du har kunskaper i M3 och/eller Medius. Då vi finns i Sverige och verkar i en internationell miljö behöver du också goda kunskaper i både svenska och engelska.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och dessa utmärks av ett starkt sinne för struktur och ordning, samt att du även är utåtriktad och kommunikativ – vilket gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med kunder och kollegor. Med ett ödmjukt och nyfiket sätt så har du lätt för att lära dig nya saker tillsammans med ett stort driv och en ständig vilja att utvecklas i din roll!
Om oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan och ber dig skicka in den senast 2021-08-02. Vi har en öppen och kompetensbaserad rekryteringsprocess och vi utvärderar varje ansökan i linje med kravprofilen för den aktuella rollen.
Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0030022).
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Ida Ljungbertz, rekryterande chef, ida.ljungbertz@sandvik.com
Fackliga kontaktpersoner:
Mårten Lindberg, Unionen, 040-409 240
Riccardo Repetto, Akademikerföreningen, 040-409 394
Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, 040-409 025
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-261 444.
Ansvarig rekryterare
Anton Karlsson