AR Controller med erfarenhet av E-handel till elektronikbolag

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en driven AR (Account Receivable) Controller till vår kund i Kista, ett stort internationellt bolag inom elektronikbranschen Uppdraget är med start så snart i november/december och är inledningsvis på 6-12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt fast anställning hos vår kund därefter. Företaget tillämpar ett hyrbidupplägg där du förväntas arbeta på plats på kontoret i Kista fyra dagar i veckan, resterande tid kan man om man önskar arbeta hemifrån.

Om tjänsten
Du kommer att vara en del av ekonomiteamet för E-Handel hos vår kund.
Tjänsten är baserad på kundens huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till ekonomichefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Daglig hantering av kunders kreditlimit baserat på orderstatus.
- Arbeta med kunder för att säkerställa snabb inhämtning av kundfordringar.
- Samarbeta med AR-teamet och orderteamet för att kontrollera kunders status.
- Samarbeta med försäljningsteamet för att granska försäljningsprognoser och kundstatus.
- Granska kreditansökningar och fastställa kreditlimit i enlighet med policy.
- Upprätthålla kunders kreditlimit och rapportera regelbundet till ledningsgruppen/huvudkontoret.
- Övervaka viktiga händelser för nyckelkunder.
- Avstämma leverantörsskulder, intäkter, kundfordringar och ofakturerade belopp med de ekonomiska rapporterna.

Lämplig bakgrund
- Kandidatexamen i ekonomi, företagsekonomi eller motsvarande.
- Troligen 2-3 års liknande arbetslivserfarenhet inom kundfordringar/kredithantering.
- Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom E-handelsbranschen.
- Kunskap om grundläggande redovisningsprinciper.
- Goda kunskaper i Excel och MS Office.
- Svenska och engelska på affärsnivå.
- Erfarenhet av att arbeta i ett multinationellt eller globalt företag, gärna inom konsumentelektronik

Personliga egenskaper
- Analytiska färdigheter och noggrannhet.
- Flexibel och engagerad arbetsstil.
- Strukturerad och organiserad.
- Förmåga att planera ditt eget arbete och modet att prioritera.
- Flexibel – gillar förändringar och välkomnar nya idéer.
- Ser kulturella skillnader som utmanande och berikande samt anpassar dig lätt.
- Driven och har förmågan att ta egna initiativ.
- Klarar av och uppskattar att arbeta i en snabbföränderlig miljö.
- En social lagspelare med positiv attityd och humor.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 19 november 2024

Liknande jobb


21 november 2024