Är det dig vi söker?

Är det dig vi söker?

Arbetsbeskrivning

LOGISTIK- OCH LEVERANSANSVARIG
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa. Vår kund är i början av vår internationalisering och ser med tillförsikt fram emot framtiden. Det  är en hjärtlig arbetsmiljö där alla hjälper varandra för att nå nästa nivå. Beslutsvägar är korta och det innebär stora möjligheter att utvecklas inom bolaget och stora möjligheter att vara med och påverka.
Logistik- och leveransansvarig är en ny roll på företaget och innebär att du tidigt får ta mycket ansvar och att du får skapa rutiner och processer för den fortsatta utvecklingen inom det här områden.
Fångade detta ditt intresse? Sök tjänsten redan idag!

ARBETSUPPGIFTER:
I rollen kommer du att ansvara för planeringen av utleveranser och vid behov omplanera leveranserna ut till kund. Detta kräver nära samarbete med produktionsplanerare och inköpare. Du kommer att vara vår kontaktperson gentemot våra tredjepartslager (TPL) och koordinera transporterna till dessa. Stort fokus kommer att ligga i verifiering och uppföljning av att utleveranser och lagersaldon. Idag levererar företaget främst till kunder inom Sverige men kommer fortsätta sin expansion till andra länder under 2021. För att möjliggöra detta behöver de arbeta upp nya processer och rutiner för att få den internationella leveranskedjan att fungera. Där behövs din hjälp!
Du kommer att rapportera till deras Operation manager.
 
Leveransplanering Planerar ut ordrar baserat på huvudplanering/prognos.
Hantera omplanering av utleveranser baserat på förseningar
Hanterar utleveranser/upphämtningar av kund
Leverans
Kontaktperson gentemot TPL
Administrera utgående leveranser från företaget till TPL
Kontroll och verifiering att utleveranser sker enligt lagd plan
Uppföljning av utleveranser
Säkerställer att fakturering sker då order skickats från TPL
Ägandeskap och process för överföringsorder, lagersaldon hos TPL
Systematisera processen mellan företaget och TPL
Leverans Kontaktperson gentemot TPL
Administrera utgående leveranser från Ferroamp till TPL
Kontroll och verifiering att utleveranser sker enligt lagd plan
Uppföljning av utleveranser
Säkerställer att fakturering sker då order skickats från TPL
Ägandeskap och process för överföringsorder, lagersaldon hos TPL
Systematisera processen mellan Ferroamp och TPL
Logistik Ansvarig för logistikkedjan till kund både inom Sverige och internationellt'
Övrigt Ansvarig för att utarbeta rutiner och processer inom ovanstående områden
Agera i enlighet med och övrigt känna till och efterleva Ferroamps gällande policys och rutiner
Planerar ut ordrar baserat på huvudplanering/prognos.
Hantera omplanering av utleveranser baserat på förseningar
Hanterar utleveranser/upphämtningar av kund  


Vi tror att…
…du trivs att jobba i en koordinerande roll där du får användning av dina projektledarkunskaper, ordningssinne och driv. För att trivas i den här rollen tror vi  även att du noggrann och är van att sätta upp strukturer för att effektivisera ditt arbete. Då det är en ung organisation kommer din förmåga att driva dina processer och ta ansvar för dem vara avgörande för den gemensamma framgången
Du gillar att jobba tillsammans med andra och har lätt att kommunicera och göra dig förstådd. Detta är viktigt då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt.
Det behövs erfarenhet av logistik- och leveransplanering för att på så sätt lyfta företaget till nästa nivå. Har du arbetat i NAV och/eller OnGoing är det meriterande.
 
Kunskaper och förmågor Goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt
God administrativ förmåga
Initiativ och ansvar - agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultaten
Självgående - tar ansvar för sin uppgift, strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare
Professionell expertis – Uppvisar god kunskap inom sitt arbetsområde
Systematiskt tillvägagångssätt – Använder ett metodiskt, noggrant och systematiskt tillvägagångssätt
Tidigare erfarenhet av logistik och leveransplanering
 Erfarenhet från affärssystemen NAV och OnGoing är meriterande
Övrig information om tjänsten
Tjänsten är på heltid och innebär att du får en anställning hos företaget.
Sök  genom att klicka på "sök denna tjänst" längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi Tar inte emot några ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eterni Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024