OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bliwa skiljer sig från många andra försäkringsbolag. Vi är specialiserade på personförsäkringar – vi betalar ut pengar vid olyckor, sjukdom, arbetslöshet och dödsfall. Vi jobbar alltså inte med saker, utan med människor. Och det präglar oss som företag. Vi vill skapa försäkringar som gör skillnad – som bidrar till ett varmare och tryggare samhälle.
För att vara det stöd våra kunder förtjänar behöver vi nyfikna, ansvarstagande och målmedvetna medarbetare. Talanger som kan hjälpa oss att tänka nytt och utmana vårt ”så här har vi alltid gjort”. Samtidigt präglas allt vi gör av samarbete, så för att fungera hos oss behöver du vara en schysst kollega.
Tillväxt och utveckling ställer nya krav på oss som organisation. Men vi är måna om att bevara det mindre företagets anda, med chefer som är närvarande och lyhörda för olika behov och dagar präglade av värme och omtanke. När arbetsdagen är slut ska du ha ork och lust att leva ditt liv.
Om rollen
Som Chef Skador kommer du leda gruppen Skador som idag består av ca 15 medarbetare, som du har ett arbetsmiljö- och personalansvar för. Du rapporterar till enhetschefen Försäljning individ, tillsammans med Chef Kundservice och Chef Vårdplanering/Riskbedömning. När pandemier tillåter är tjänsten centralt placerad på vårt trivsamma och nyrenoverade kontor på Fleminggatan i Stockholm.
I rollen kommer du i helhet att ansvara för Bliwas skaderegleringsprocess. Du arbetar vidare med att utveckla och analysera flöden löpande för att upptäcka förbättringsförslag både avseende förvaltning, nyutveckling, kravställning och test. Detta i syfte att ge Bliwa de bästa förutsättningarna att leverera digitala och automatiserade kundflöden som är anpassade till ett nytt arbetssätt och bidrar till en bra kundupplevelse.
Du kommer även ställa upp som specialiststöd till kundservice, vara med i olika projekt relaterade till skadeprocessen och i utveckling av nya och befintliga produkter och system.
I rollen arbetar du även med att utveckla processen på så sätt att du följer upp arbetet mot förväntat resultat och sammanställer statistik, beslutsunderlag och rapporter för att vi ska kunna ta rätt beslut för vår utveckling. Detta ska leda till att vi blir mer effektiva, och vi strävar mot att automatisera och samtidigt öka kundnöjdheten och servicegraden i syfte att nå våra övergripande mål. Du är även med i prioriteringen av förbättring och utveckling av skaderelaterade processer och följer upp utvecklingen så att den ger förväntat resultat.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller liknande erfarenhet inom området. Du bör gärna ha några års erfarenhet av personförsäkring, skadereglering och utvecklingsarbete. Vi ser även att du har en gedigen ledarerfarenhet. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta enligt lean/agila metoder
Du trivs i ett arbete med fokus på förbättring och utveckling där du med din kreativa förmåga kan hitta nya lösningar och utvecklingsmöjligheter. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift men även ett prestigelöst och varmt förhållningssätt mot dina medarbetare.
Ett nära och coachande ledarskap faller dig naturligt och du arbetar för att få medarbetaren att utvecklas till självledarskap samt för att säkerställa en relevant kompetensutveckling i din grupp.
Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anställningsdag. Varmt välkommen med din ansökan, senast 2021-01-17.
Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR-Generalist Mimmi Malmaci på mimmi.malmaci@bliwa.se