OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Välkommen till hjälpmedelscentralen, här gör vi någons vardag bättre!
Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov.
Nu behöver vi förstärka vårt team och söker dig som är intresserad av hjälpmedel och anpassning genom rollen som hjälpmedelskonsulent. Hos oss blir du en av 18 medarbetare som alla berikar verksamheten genom sina olika uppdrag. Hjälpmedelscentralen består av hjälpmedelstekniker, lagerpersonal, administration och hjälpmedelskonsulenter.
Hjälpmedelscentralen finns centralt på Sigfridområdet men är i full planering för kommande flytt in i helt nya lokaler anpassade utefter våra önskemål och behov.
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta hos oss innebär inspirerande samarbeten med olika yrkeskategorier och omväxlande arbetsdagar.
Som hjälpmedelskonsulent inom området elrullstolar får du möjlighet att bli expert inom ditt produktområde! Du kommer jobba som förskrivare med hela Kronobergs län som arbetsplats och ha ett nära samarbete med hjälpmedelstekniker och leverantörer. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten. Framtidens tänk kring nära vård och hur det påverkar våra arbetsområden ger nu chansen att tillsammans med oss andra verksamhetsutveckla så att det gynnar de vi faktiskt är till för - invånarna.
Då hjälpmedelsvärlden är föränderlig och behovet styr vårt uppdrag kan det innebära att arbete kan bli aktuellt inom andra hjälpmedelsområden.
Du kommer att växa i din roll genom att aktivt vara med och påverka och utveckla nya arbetssätt. Rollen som hjälpmedelskonsulent ger dig möjlighet att få stor kunskap inom hjälpmedelsfrågor. Du får din kunskap genom ditt arbete samt utbildningar men även via samarbete med leverantörer. Utöver förskrivningsprocessen avseende elrullstolar innebär tjänsten även att vara en del i upphandlingsprocessen. Det kan även bli aktuellt att hålla i utbildningstillfällen samt jobba med rutiner och förbättringsarbete.
Är du en person som är öppen för ny kunskap och roliga utmaningar? Gillar du variation och att den ena dagen är inte den andra lik? Då är detta jobbet för dig! Som hjälpmedelskonsulent planerar du mycket av ditt arbete självständigt men har god stöttning av övriga kollegor i patientärenden när det behövs.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom legitimerat yrkesområde. Du har god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.
Du är självständig, engagerad och tar ansvar för ditt arbete genom struktur och god förmåga för problemlösning. Du drivs av en nyfiken och positiv syn och bidrar med energi och arbetsglädje. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/
Välkommen att kontakta oss för mer information! Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.