Är du Bostadsbolagets nya operativa marknadskommunikatör?

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en operativ och självgående marknadskommunikatör till Bostadsbolagets marknad- och kommunikationsavdelning.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en marknadskommunikatör som vill arbeta operativt och brett med hela Bostadsbolagets varumärke. Du har ett särskilt fokus på Bostadsbolagets grafiska identitet och formspråk och ansvarar bland annat för grafisk utformning och produktion av både digitalt och tryckt material. Det gör att du har ett öga för färg, form och bild. Som marknadskommunikatör stöttar du avdelningen och verksamheten i både interna och externa projekt. Det är en rolig och varierande tjänst där du arbetar med allt från att planera och utforma kampanjmaterial till att skapa innehåll och genomföra kampanjer till våra sociala kanaler.

Som marknadskommunikatör tillhör du vår marknads- och kommunikationsavdelning som består av tio kollegor som jobbar centralt och lokalt med vår kommunikation, marknadsföring och webb. Vi är en arbetsplats med positiva och drivna arbetskamrater som ställer upp för varandra och jobbar tillsammans. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Storgatan i centrala Göteborg.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Utveckla Bostadsbolagets formspråk och grafiska profil - digitalt och tryckt.
• Grafisk utformning och produktion av exempelvis broschyrer, annonser och hyresgästinformation i främst Adobe-programmen.
• Planering och utformning av kampanjmaterial digitalt och tryckt.
• Genomföra målgruppsanpassade kampanjer i sociala medier t. ex. i Facebook Business Suit.
• Ingå i Bostadsbolagets redaktionsråd för sociala medier.
• Publicera nyheter och skapa innehåll i Bostadsbolagets kanaler som exempelvis webb, intranät, appen Min Bostad och sociala medier.
• Arbeta med, koordinera och genomföra event och andra arrangemang.
• Enklare textproduktion.
• Kommunikationsstöd till Bostadsbolagets avdelningar och distrikt.

KVALIFIKATIONER
Din profil
Vi tror att du är operativ, driven och noggrann i din arbetsprocess. Som person är du en flexibel och utåtriktad lagspelare. Du är kreativ och trivs i att skapa inom givna ramar, exempelvis grafiska riktlinjer. Du är van vid att arbeta både självständigt och i grupp. Det innebär att du tar egna initiativ, strukturerar och prioriterar arbetet själv eller tillsammans med dina kollegor. Du har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig när förutsättningarna förändras. Vi tror att du är noggrann och detaljerad och kan hantera flera uppdrag samtidigt. Såklart har du god känsla för vikten av kommunikation och relationsskapande samarbeten och känner delaktighet i den målbild vi har i att skapa goda och långsiktiga relationer med våra hyresgäster.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen eller yrkesexamen inom marknadsföring, kommunikation eller grafisk formgivning/produktion. Du har några års arbetslivserfarenhet av marknads- och/eller kommunikationsarbete från exempelvis en marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå. Du har goda kunskaper i Adobe-programmen Photoshop, InDesign och Illustrator. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper/erfarenhet av att arbetat med event, marknadskampanjer, foto och målgruppsanpassad annonsering i sociala medier.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.

Din ansökan
Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat. Du ansöker via länken i annonsen.

ÖVRIGT
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Liknande jobb


Digital medieproducent

Digital medieproducent

20 december 2024

Webbredaktör, huvudredaktör forskning

Webbredaktör, huvudredaktör forskning

19 december 2024

Webbredaktör

Webbredaktör

19 december 2024

Communications Officer, World Water Week

Communications Officer, World Water Week

10 december 2024