Arbetsbeskrivning
Är du en naturbegåvning när det kommer till kundservice? Kan du skapa nyfikenhet och förtroende hos kunden på ett kick? Då har vi tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
Som innesäljare på Dogman är du med och utvecklar försäljningen i Sverige (B2B+B2C) samt Norge och Danmark. Detta gör du genom säljsamtal/säljkontakt till befintliga och nya kunder, upprätthålla god servicegrad och uppnå merförsäljning vid all form utav kundkontakt. Tillsammans med avdelningen jobbar du mot tydliga mål inom ert gemensamma säljdistrikt. Utöver försäljning ligger fokus på att förenkla vardagen för våra kunder genom att guida dem till rätt produkt, hantera reklamationer och krediteringar samt bistå vid godssökning. I rollen har avdelningen även ansvar för hanteringen administrativt utav bolagets export, dvs försäljning till EU såväl som tredje land.
Du ingår i ett härligt gäng på fem personer där ni jobbar tätt tillsammans för att nå avdelningens gemensamma mål. Ni jobbar kreativt fram nya försäljningsmöjligheter samt verkar för och följer upp att kunderna får en så bra och kostnadseffektiv transport som möjligt av beställda varor. I arbetet samarbetar du även med många av våra andra funktioner inom bolaget, så som utesäljare, KAM, lager, inköp och ekonomi.
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Rapportering sker till: Teamledare Innesälj
Placering: Åstorp
Tillträde: Så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval.
Vem är du?
Vi söker dig som är i ditt esse när du med ditt lösningsorienterade fokus och din känsla för service får hjälpa kunden till bästa möjliga köpupplevelse. Din kreativitet och ditt orädda sätt gör att du sätter höga mål och motiveras av att jobba mot dem. Du trivs i bolag i tillväxt där nya idéer och högt tempo tillhör vardagen.
Dina kollegor uppskattar dig för din vänlighet, ditt engagemang och att du alltid är beredd att kavla upp armarna och hjälpa till där det behövs i teamet.
För att nå framgång i den här rollen tror vi att du har ett lika stort intresse för våra bästa vänner som vi, ett sinne för affärer och erfarenhet från FMCG. Vi ser gärna att du brinner lite extra för djur branschen och är kunnig inom häst och ryttartillbehör.
Vad erbjuder vi?
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade.
Några av våra medarbetare beskriver oss så här.
”Oändliga förmåner till anställda, en grym laganda och arbetsplatskultur samt mycket goda utvecklingsmöjligheter till de som visar framfötterna är några nyckelord som beskriver varför Dogman är en av de mest generösa arbetsplatser jag kommit i kontakt med.”
”Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!”
”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats.”
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linn Jakobsson, teamleader innesälj linn.jakobsson@dogman.se alternativt +46 42 442 22 92
Välkommen med din ansökan!
Om Dogman
AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Det bästa valet för bästa vännen”. Dogman finns idag representerat med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter cirka 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag har vi f.n. 35 butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke.
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Skandinaviens bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. Dogman är sedan 2017 certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser. Läs gärna mer om oss på; www.dogman.com.