Är du driven och vill jobba på förmedlarsupport hos SPP?

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på service och drivs av att överträffa kunders förväntningar varje dag? Är du vass på att kommunicera, har ett genuint intresse av att sätta dig in i kundens situation och hitta lösningar, samtidigt som du sporras av ambitiösa mål? I så fall kan det här uppdraget vara något för dig!

Till världens mest hållbara försäkringskoncern söker vi nu en kunnig, engagerad och inspirerande person som har förmågan att leverera service i världsklass och överträffa kunders förväntningar. Du kommer att vara en del av en positiv och energirik miljö som vill göra skillnad för våra kunder såväl som samhället vi lever i. Tillsammans hjälper vi våra kunder att hitta hållbara pensionslösningar för framtiden som skapar ekonomisk trygghet.

Vår vardag är hektisk, men mycket spännande! Vi har höga ambitioner – vi ska få våra kunder att rekommendera oss. Vi är stolta över att arbeta på SPP och söker nu en ny stjärna som vill göra skillnad och vara med på resan att göra SPP till ledande inom övrig tjänstepension.

SPP arbetar i moderna, ljusa och inspirerande lokaler mitt i Stockholm City. Här arbetar vi ca 400 kollegor och har bland annat ett eget gym och en egen Svanenmärkt restaurang. En arbetsplats att trivas på!

I den här rollen kommer du att arbeta med att:
- Besvara inkommande samtal och e-post från våra försäkringsförmedlare och leverera service i världsklass – professionell kundvård är vår prioritet!
- Ta fram offerter till förmedlarna
- Till viss del stötta våra Försäljningsansvariga internt på SPP
- Proaktivt arbeta med att driva förbättringar framåt
- Upprätthålla ett starkt nätverk och vara en god representant för teamet och SPP

Försäkringsförmedlarna som kontaktar dig är experter inom området från våra externa samarbetspartners och har höga krav på snabb och korrekt service från vårt håll. De ärenden som du hjälper dem med rör till exempel avtalsändringar, överlåtelser, avgifter, villkorsändringar etc. Vi på SPP vill vara de bästa inom förmedlarsupport på marknaden och hoppas att just du vill hjälpa oss nå dit!

Du blir en del av, och bidrar till, vår inspirerande kultur internt som präglas av: Glädje, Energi, Ansvar & Kompetens – för kundens skull.

Passande profil:
- Akademisk utbildning inom till exempel ekonomi är meriterande
- Du har tidigare arbetat med telefon som främsta arbetsredskap i en kundtjänst, inom rådgivning eller i en säljande roll
- Gärna arbetslivserfarenhet från förmedlarmarknaden, kanske har du tidigare arbetat som förmedlarsupport, skadehandläggare, mäklarassistent etc.
- Certifiering inom försäkring och arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande
- Du har ett allmänt intresse och en god förståelse för ekonomi
- God kommunikativ förmåga både i telefon- samt via mejlkontakt
- Flytande svensk- och engelskkunskaper i tal och skrift

I den här rollen är dina personliga egenskaper avgörande för att lyckas. Vi söker dig som tycker om att ta mycket eget ansvar, är envis och lösningsorienterad samt har en genuin vilja att hjälpa varje kund. Vidare ser vi också att du är ambitiös, målfokuserad och socialt kompetent. I den här rollen blir du en nyckelperson på en avdelning som är en viktig funktion internt hos SPP. Du arbetar i ett mindre team och din framgång i rollen kommer inte att gå obemärkt förbi. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill avancera din kompetens och bli expert inom området pension – på riktigt!

Start 21 augusti
Tjänstens omfattning: Heltid, 38,5 timmars arbetsvecka
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Fast månadslön med goda förmåner

I den här rekryteringsprocessen samarbetar SPP med The Wofi. (http://www.thewofi.se/) Du kommer dock att bli direkt rekryterad till vår uppdragsgivare, SPP. Frågor gällande tjänsten är välkomna till service@thewofi.se (mailto:service@thewofi.se) eller via telefon till Julia 070-759 76 66. Tveka inte att visa ditt intresse för tjänsten redan idag, då SPP önskar att den tillsätts omgående. Vi ser fram emot just DIN ansökan!

Om SPP:
SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 450 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.

Inom SPP bryr vi oss om mer än aktuella arbetsuppgifter och personlig karriär. Som anställd i SPP får du också möjlighet att påverka världen i en mer hållbar riktning. Som en del av den finansiella sektorn är SPP/Storebrand mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta kan det, med kandidatens samtycke, bli aktuellt med en bakgrundskontroll under anställningsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 maj 2017

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024