OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!
Beskrivning
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Vad innebär rollen? I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:
Onsite support på vårt huvudkontor
Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
Delta och vara support vid nyöppningar av butiker
Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende.
Är detta ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
Goda kunskaper om MS Office-paketet
Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har B- körkort
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31878 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se