OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med Ekoligens letar vi nu efter företagets nästa Finance Manager. Du kommer arbeta med hela ekonomikedjan i en startupmiljö och vi söker dig som just trivs i en föränderlig och dynamisk roll med nära till beslut. Har du ett öga för detaljer, är en prestigeslös och relationsskapande person, då är det dig vi letar efter. Sök rollen redan så berättar vi mer!
OM TJÄNSTEN
Ekoligens har en mission om att hjälpa bolag att övergå till regenerativa och hållbara förpackningsmateria och företaget har sedan 2014 utvecklat och tillverkat klädgalgar. Företagets galgar är tillverkade av träcellulosa, vilka är återvinningsbara och fossilfria. Bolaget kan nu årligen producera 16 miljoner galgar. Förhoppningen är att kunna ta en del av marknaden för klädgalgar som i fjol beräknades vara värd 5 miljarder kronor, en siffra som väntas fördubblas de kommande tio åren.
Vi letar nu efter företagets nästa Finance Manager som vill vara med på resan i att fortsätta bygga bolaget framåt.
Du kommer bli en del i ett mindre bolag där du i nära samarbete med både VD och COO kommer driva bolagets arbete. Här kan du läsa mer om vilka som blir dina närmsta kollegor!
I takt med att bolaget växer, kommer även dina ansvarsområden öka vilket vi hoppas att rätt konsult kommer tycka är en rolig och dynamisk del av jobbet. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för bolagets finansiella frågor, bland annat redovisning, controlling och rapportering till VD. Rollen innebär en stor variation mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter och passar dig som trivs i självledarskap och att våga utmana gamla sanningar.
Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ha ett helhetsansvar för Ekoligens ekonomifunktion
* Arbeta med prognoser, rapportering och rådgivning till VD
* Övergripande ansvar för redovisningen, fakturering, leverantörsreskontra och kundreskontra
* Delaktig i att upprätta rapporter och bokslutsarbete
* Delta i effektivisering och förbättring av processer och rutiner
VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-eller universitetexamen inom ekonomi
- Har en god administrativ vana och öga för detaljer
- Erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll sen tidigare, då vi gärna ser att du har viss kunskap inom redovisning och bokslutsarbete sen tidigare
- Har goda kunskaper i engelska och svenska då båda språken används i dagligt arbete
Det är meriterande om du har
- Har du en bakgrund från revison/redovisning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Ansvarstagande
- Prestigeslös
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om bolaget här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231