OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du lyhörd, kommunikativ och trivs med att arbeta i en roll med många olika gränssnitt? Vill du koordinera material och vara knutpunkten för att bevaka samt analysera artikelförsörjning för att produktionsflödena ska fungera? Då kan denna tjänst vara rätt för dig! Välkommen med din ansökan!
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund.
Vad går uppdraget ut på?
Du kommer att hantera materialflödesberäkningar, artikelbehov, lagersaldon, lageromsättningshastighet etc. Att identifiera och minimera materialsvinn men också förutse artikelbehov ingår i rollen. I rollen kan du även få leda möten med deltagare från flera gränssnitt och du kommer bland annat få medverka på daglig styrning ute i produktion.
En naturlig del i arbetet är verksamhetsutveckling för att förbättra och utveckla de processer som är kopplade till materialförsörjningen mot produktion. Som den lagspelare du är faller det sig naturligt att du ger support och stöd till de kontakter du möter både externt och internt för att förverkliga målet- en kostnadseffektiv och hållbar produktion.
Är du rätt person för jobbet?
Du har en eftergymnasial utbildning, är högskoleingenjör inom supply chain/ waste management/optimering eller motsvarande utbildningsbakgrund där du besitter teoretiska kunskaper inom lager- och produktionsanalys.
Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete, tar ansvar och är flexibel. Du förstår vikten av att snabbt ta dig an avvikelser och du är beredd på att göra det där lilla extra för att på bästa sätt lösa problem.
Du tycker om och har en stark förmåga att skapa goda relationer och trivs med att jobba mot flera olika gränssnitt. Vidare arbetar du både självständigt och i team och du har viljan att utveckla både dig själv och gruppen. För att du ska trivas i rollen bör du vara nyfiken och ha ett stort teknikintresse.
Meriterande är arbetslivserfarenhet inom logistik samt erfarenhet av något större affärssystem.
Du skriver och förstår engelsk och svensk text obehindrat, samt talar engelska och svenska språket flytande. Registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras.
Att arbeta som konsult på Experis
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Hur du ansöker
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Saab initialt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Erik Sundqvist på telefonnummer: 013-35 55 06 eller via e-post: erik.sundqvist@se.experis.com. Under semesterperioden täcker vi dock upp för varandra och det kan därför vara andra kontaktytor beroende på när du tar kontakt. Vi hoppas på din förståelse för detta. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!
Vi ser fram emot att höra från dig!