OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om känner att du matchar ovanstående påstående så kan vi erbjuda dig en fantastisk arbetsplats i unik miljö mitt i Stockholms hjärta. Vill du dessutom jobba med ett av Skandinaviens största upplevelseutbud och älskar människor, skärgård, fjäll och resor så är du garanterat den vi söker. Rapporterar till: Chef E-handel/Webb Arbetsuppgifter: * supportera organisationen med data och insikter i syfte att kontinuerligt stärka konvertering, återköpsgrad, lönsamhet och inte minst andelen nöjda kunder. * identifiera relevanta KPIer och proaktivt utveckla mätningar & rapportering av dessa via systemen Adobe:SiteCatalyst/Google Analytics och Qlick View i nära samarbete med ansvariga samt utvecklare. * säkra att viktiga förändringar på sajten testas och analyseras och att insikter kommuniceras. Vid sidan av trafikdata kan detta involvera webbenkäter, fokusgrupper, användbarhetstester, A/B-tester, och konkurrentbevakning. * studera betalningsvilja och priselasticitet för olika produkter * genomföra regelbundna kundnöjdhetsundersökningar * säkra att all digital marknadskommunikation mäts och utvärderas Önskemål utbildning: Högskola/Universitet, gärna ekonom eller statistiker. Certifiering i Site Catalyst/Google Analytics. Meriterande erfarenheter: * Erfarenhet av webbtrafikmätningssystem * Erfarenhet av webbanalys på e-handelssajt * Erfarenhet av att arbeta med webbenkäter * Erfarenhet av A/B-tester eller multivariata tester * Erfarenhet av systemen Adobe:SiteCatalyst och Google Analytics eller Qlick View * Erfarenhet av uppföljning av digital marknadsföring * Erfarenhet av Episerver * Erfarenhet av kvantitativa tester * Erfarenhet av Sökmotoroptimering Personliga egenskaper: Genuint intresse för att skapa nya affärer online, och ett starkt driv efter att genomföra förändringar. Självgående, nyfiken, analytisk, affärsorienterad och road av att jobba med stora mängder data. God presentatör med förmågan att inspirera till förändring.